به گزارش پارس به نقل از باشگاه خبرنگاران، گلزاری معاون امور ساماندهی جوانان در جمع خبرنگاران در حاشیه اولین گردهمایی سازمان‌های مردم نهاد جوانان در دولت تدبیر و امید گفت: با همکاری شرکت‌های معتبر صنعتی که عمدتا لوازم خانگی تولید می‌کنند و همکاری و پشتیبانی بانک‌ها و پیگیری معاونت ساماندهی امور جوانان، ارائه کارت‌های اعتباری 5 و 10 میلیون تومانی به زوج‌های جوان در دستور کار قرار گرفته است.


وی در ادامه افزود:‌ متقاضیان با ارائه این کارت‌ها می‌توانند تا سقف 10 میلیون تومان کالا خریداری کنند.

گلزاری در خصوص تخفیف‌های در نظر گرفته برای این کارت‌ها بیان داشت: سعی می‌شود تخفیف‌های در نظر گرفته شده بیشتر از تخفیف‌هایی باشد که به صورت آزاد فروشگاه‌ها ارائه می‌شود.

معاون ساماندهی امور جوانان تصریح کرد:‌ متقاضیان می‌توانند با معرفی یک ضامن کارمند دولت و یا در صورت غیر دولتی بودن با معرفی یک کاسب معتبر از این کارت‌ها استفاده نمایند.

وی با اشاره به اینکه سود در نظر گرفته شده برای بازپرداخت این کارتها 16 درصد است اظهار داشت: با بانک ملی و چند بانک دیگر در این زمینه صحبت‌هایی شده است و عملیاتی شدن این کار تا هفته اول شهریور مشخص خواهد شد.

وی در خصوص کارهای اقتصادی در حوزه ازدواج جوانان افزود:‌ وام ازدواج کارت‌های اعتباری خرید جهیزیه مجمع خیرین ازدواج و سازمان اوقاف و امور خیریه از جمله کمکهایی هستند که در این زمینه به جوانان می‌شود.

گلزاری بیان داشت: در زمینه مسکن نیز پیگیری‌هایی انجام دادیم و سعی داریم تا نسبت این موضوع حساس‌سازی کنیم.

 معاون ساماندهی امور جوانان در خصوص زمان تشکیل شورای عالی جوانان اظهار داشت: با پیگیری‌های انجام شده قرار شده است تا شهریورماه این شورا تشکیل شود.