به گزارش پارس به نقل از ایسنا، نیجریه سومین کشور در غرب آفریقاست که پس از سیرالئون و لیبریا در این ارتباط اعلام وضعیت اضطراری کرده است.

سخنگوی «گودلاک جاناتان»، رئیس‌جمهوری نیجریه امروز (شنبه) در دیدار با مقامات این کشور گفت: رئیس‌جمهور جاناتان تاکید می‌کند که جابه‌جایی اجساد قربانیان از یک منطقه به منطقه دیگر و یا از خارج به کشور باید فورا متوقف شود. هر مورد مرگ نیز باید به مقامات مربوطه گزارش و در چگونگی برخورد با اجساد احتیاط ویژه مد نظر قرار گیرد.

پس از درمان دو کارمند یک موسسه خیریه آمریکایی که در لیبریا مبتلا به ویروس ابولا شده‌ بودند، اکنون برخی متخصصان این بیماری از سازمان جهانی بهداشت می‌خواهند که این سرم برای استفاده در غرب آفریقا تجویز شود.

یک پزشک در کالیفرنیا در مورد بررسی‌های آزمایشگاهی این سرم می‌گوید: ما می‌دانستیم که استفاده از این دارو در آزمایشگاه و روی موش‌ها و پستانداران غیر از انسان عمل کرده است. آزمایش روی انسان در مرحله بعد و برای سال 2015 میلادی مورد نظر بود و قبل از شیوع ابولا آزمایش نشده بود.

از سوی دیگر، دبیرکل سازمان جهانی بهداشت (WHO) اعلام کرد: شیوع ویروس ابولا سریع‌تر از توانایی ما برای کنترل آن است اما در صورت اقدام سریع و هوشمندانه می‌توان آن را متوقف کرد.

 این سازمان به خاطر تاخیر در اعلام هشدار و اقدامات احتیاطی برای جلوگیری از شیوع گسترده ابولا مورد انتقاد قرار گرفته است.