به گزارش پارس به نقل از فارس، محمدحسن دوگانی، نماینده مردم فسا در پاسخ به این پرسش که «طرح استیضاح وزیر آموزش و پرورش به کجا انجامید؟»، گفت: متن استیضاح آماده شده است و قرار است هفته جاری، نمایندگان آن را امضا کنند.

او ادامه داد: متن قبلی استیضاح عوض شده است و قرار است همان امضاهای قبلی به متن جدید انتقال یابد؛ چرا که سه متن بوده که در حال یکی شدن است و شامل موضوعاتی مانند مشکلات مدیریتی، انتصابات در آموزش و پرورش، عدم اجرای سند تحول، بیمه فرهنگیان، بازنشستگان و مطالبات فرهنگیان، اجرای ساختار آ‌موزشی و عدم ساماندهی کنکور در سه سال است.

دوگانی گفت: یکشنبه هفته جاری باید این طرح امضا شود و پس از کامل شدن امضای آن تقدیم هیأت رئیسه مجلس می‌شود که باید طبق قانون به امضای ۱۰ نماینده برسد.

نماینده مردم فسا در مجلس گفت: پیش‌بینی ما برای طرح استیضاح، امضای ۳۰ نماینده است و هیأت رئیسه طبق قانون، اعلام وصول می‌کند و وزیر ‌آموزش و پرورش نیز ۱۰ روز فرصت دارد در مجلس حضور پیدا کند؛ البته استیضاح بارها مطرح شد اما نهایی نشد؛ به دلیل اینکه سال اول کار دولت بود و استیضاح زود بود و مجلس در سال اول رأی اعتماد داده بود و اینکه اگر می‌خواستیم بلافاصله وارد استیضاح شویم خیلی جالب نبود.

او گفت: باید مدتی بگذرد تا ضعف‌ها مشخص شود و استیضاح توجیه بیشتری پیدا کند؛ بنده فکر می‌کنم اگر به استیضاح کشیده شود، وزیر آموزش و پرورش قطعاً رأی نخواهد آورد و افراد استیضاح کننده در این خصوص مصمم هستند و استیضاح را به نتیجه قطعی می‌رسانند.