به گزارش پارس به نقل از باشگاه خبرنگاران، معاون دبیرکل سازمان ملل در امور اجتماعی و اقتصادی گفت: برغم افزایش ثروت و پیشرفت فناوری در سطح جهان به ویژه نسبت به دهه 1950 میلادی ولی هنوز هم هشتصد و پنجاه میلیون نفر در جهان گرسنه هستند.

"مارتین سدجیک" با بیان اینکه تصمیمات قاطع این انجمن به معنای پیشرفت سریعتر به سوی اهداف توسعه پایدار است، افزود: باید حرکت در مسیر تغییر و دستیابی به جوامعی مرفه، توام با عدل و داد، بدون فقر و آینده ای بهتر برای همگان شتاب گیرد.

رهبران جهان در سال 2000 میلادی درباره اهداف توسعه هزاره که بتواند تا پایان سال 2015 میلادی مشکلات عمده ای را از قبیل ریشه کنی فقر، گرسنگی، سلامت، تساوی حقوق، تحصیل و شاخص های زیست محیطی تحت شعاع قرار دهد، توافق کرده اند. اهداف توسعه هزاره موفق ترین تلاش های ضد فقر جهانی در طول تاریخ محسوب می شود.

به گفته مقامات سازمان ملل برخی اهداف از قبیل کاهش شمار افرادی که در فقر شدید به سر می برند، صورت گرفته است و انتظار می رود تا پایان سال 2015 میلادی اهداف بیشتری محقق شود.

رئیس شورای اقتصادی و اجتماعی سازمان ملل متحد با اشاره به حضور رهبران سیاسی و مقامات ارشد کشورها در این نشست گفت: این نشست می تواند راهکارهایی برای برنامه های آتی ارائه داده و زمینه را برای روند پس از سال 2015 میلادی فراهم آورد.

معاون دبیرکل سازمان ملل در امور اقتصادی و اجتماعی نیز در افتتاحیه این نشست گفت: تصویب راهکارهای جدید توسعه در سپتامبر 2015 می تواند نقطه عطفی برای آینده مردم در سراسر جهان تلقی شود.

هانگبو افزود: توجه به دیدگاه های دولت ها و گروه های مهم جامعه مدنی می تواند بر توافقات آتی تاثیر بسزایی گذارد.

وی ضمن تاکید بر همکاری بین کشورهای توسعه یافته و درحال توسعه، بر ضرورت بسیج بیشتر منابع و استفاده بهینه از آنها تاکید کرد و افزود: می دانیم باید چه کنیم ولی خلاء عمده ای در همه سطوح وجود دارد.

معاون دبیرکل سازمان ملل در امور اجتماعی و اقتصادی گفت: برغم افزایش ثروت و پیشرفت فناوری در سطح جهان به ویژه نسبت به دهه 1950 میلادی ولی هنوز هم هشتصد و پنجاه میلیون نفر در جهان گرسنه هستند.

انجمن سیاسی برای توسعه پایدار تحت نظارت شورای اقتصادی و اجتماعی سازمان ملل در سپتامبر سال 2013 میلادی در مجمع عمومی سازمان ملل، جایگزین کمیسیون توسعه پایدار شد.