به گزارش پارس به نقل از ایسنا ، در این جلسه گزارش کمیسیون امور زیربنایی، صنعت و محیط زیست در خصوص لایحه "هوای پاک" (لایحه اصلاح قانون نحوه جلوگیری از آلودگی هوا) به هیأت وزیران ارائه شد و مواردی از آن به تصویب رسید.

هیأت وزیران در ادامه تعدادی از پیشنهادهای دستگاه‌های اجرایی را پس از بحث و بررسی تصویب کرد.

الگوی مصرف آب و برق از ابتدای سال 1392 برای حوزه‌های علمیه، مساجد، دارالقرآن‌ها، حسینیه‌ها و اماکن دینی اقلیت‌های دینی مصرح در قانون اساسی از جمله مصوبات جلسه هیأت وزیران بود.

به منظور توسعه مشارکت مردم در آموزش و پرورش و حمایت از سرمایه‌گذاری در ایجاد و اداره مدارس و مراکز پرورشی یا آموزشی غیردولتی، هیأت وزیران لایحه تمدید مدت اجرای آزمایشی قانون تأسیس و اداره مدارس و مراکز آموزشی و پرورشی غیردولتی را تا دو سال دیگر به تصویب رساند.

با توجه به انقضای مهلت آزمایشی قانون شوراهای حل اختلاف مصوب 18 تیرماه 1387، لایحه اصلاح قانون مذکور توسط هیأت وزیران تصویب شد. در این لایحه مواردی از قبیل تقسیم‌بندی شوراها به شوراهای یک و دو، تعیین حدود صلاحیت ترکیب اعضای شوراها و چگونگی انتخاب اعضا و قضات مربوط، شرایط عضویت، افزایش نصاب دعاوی مالی به تناسب افزایش نرخ تورم و افزایش هزینه دادرسی و چگونگی هزینه کرد آن پیش‌بینی شده است.

تصویب آئین‌نامه اجرایی قانون سنجش و پذیرش دانشجو در دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی کشور از دیگر مصوبات این جلسه هیأت وزیران بود.