به گزارش پارس به نقل از  مهر، شهرستان کنگان در طول سال های گذشته بارها شاهد اتفاقات تلخی از این دست بوده و سعید یوسفی مثال آخرین مورد آن است که در پایان یک مسابقه جان خود را از دست داد.

در چارچوب مسابقات جام محلات شهرستان کنگان، دو شب پیش بود که تیم قائم در مقابل ستارگان گردان قرار گرفت و پس از سوت پایان بازی به یکباره سعید یوسفی بازیکن ۲۳ ساله تیم قائم بر زمین افتاد و برای همیشه چشم از دنیا فرو بست.

این بازیکن جوان علاوه بر تیم محلاتی، در تیم فوتبال فجر کنگان به عنوان نماینده شهرستان در استان نیز عضویت داشت.

شاهدان عینی ماجرا، شواهد و قرائن را بر ایست قلبی این جوان عنوان کردند.

طبق بخشنامه جدید، اورژانس نمی تواند از ابتدای مسابقه در محل بازی حضور داشته باشند لذا مسئولین برگزاری مسابقه باید از آمبولانس های خصوصی استفاده کنند یا اینکه حداقل کادر پزشکی را در محل حاضر کنند.

حادثه پس از پایان بازی روی داد

عضو اتحادیه فوتسال کنگان در این خصوص به خبرنگار مهر گفت: این بازی ها مانند سال های قبل برای تامین  نشاط و فاصله گرفتن جوانان از سرگرمی های ناسالم برگزار می شود و به عبارتی هدف اصلی از اینکه ما جوانان کنگانی را در اینجا جمع کرده ایم، ایجاد سلامتی جسمی، روحی، روانی و اخلاقی است که در قبال آن تماشاگران زیادی نیز هر شب لحظات خود را با حضور در سالن ورزشی سرشار از انرژی مثبت می کنند.

محمد فرهودی ادامه داد: در بازی دوم این مسابقات، تیم قائم و ستارگان گردان به مصاف هم رفتند. پس از سوت پایان بازی که حدودا ساعت یک ربع مانده به 12 شب زده شد، جمعیت زیادی درون محوطه جریمه جمع شدند. سریعا خود را به شلوغی رساندیم که در آن لحظه متوجه به زمین افتادن سعید یوسفی بازیکن تیم قائم شدیم.

وی افزود: بدون اتلاف وقت با اورژانس تماس گرفته را برایشان تشریح کردیم.

وی گفت: در این فاصله تماس تلفنی تا رسیدن اورژانس، برخی بازیکنان به سعید تنفس دهان به دهان و ماساژ می دادند و همزمان وی را نیز با وسائلی که در دست بود باد می زدند.

عضو اتحادیه فوتسال کنگان خاطرنشان کرد: پس از حضور اورژانس، سریعا سعید یوسفی را روی دستان خود به خودرو اورژانس رسانده و سوار آمبولانس کردیم و به همراه رئیس اداره ورزش و جوانان به بیمارستان امام خمینی رفتیم.

یوسفی قبل از رسیدن به بیمارستان فوت کرده بود

رئیس بیمارستان کنگان نیز در مورد این اتفاق به خبرنگار مهر گفت: متاسفانه قبل از رسیدن سعید یوسفی به بیمارستان، وی فوت کرده بود.

علی راستگو افزود: موقعی که بازیکن مذکور را به بیمارستان رساندند، هیچ گونه علائم حیاتی در وی وجود نداشت اما با این وجود کادر پزشکی ما عملیات احیا را به مدت بیش از یک ساعت روی او انجام دادند که متاسفانه نتیجه خاصی در پی نداشت.

علت مرگ این جوان نامعلوم است

دادستان کنگان در گفتگویی کوتاه با مهر اظهار داشت: برای تشخیص علت مرگ این جوان باید کالبدگشایی انجام می‌شد ولی از آنجایی که پدر شخص متوفی راضی به این کار نبود، دستور صدور مجوز تحویل جسد را به پزشکی قانونی دادیم.

شعبان کاویانپور خاطرنشان کرد: در صورتی که والدین هیچ گونه شکایتی در خصوص مرگ های اینچنینی فرزندشان نداشته باشند و اینکه مرگ صورت گرفته جزو مسائل جنایی و … نباشد، با دستور دادگستری و بدون کالبد شکافی، پزشکی قانونی گواهی دفن را صادر می کند و لذا به همین دلیل علت مرگ این جوان نیز نا معلوم قید شده است.

اکثر تیم های محلات فاقد بیمه هستند

سرمربی تیم فجر کنگان نیز در این راستا ضمن عرض تسلیت به خانواده و دوستان سعید یوسفی، به خبرنگار مهر گفت: بنده شب این اتفاق، شیراز بوده ام و حدودا ساعت ۲ شب به بنده اطلاع دادند.

وی ادامه داد: بنده سرمربی تیم باشگاهی مرحوم سعید یوسفی یعنی فجر کنگان هستم که البته وی به عنوان بازیکن تیم قائم به عنوان یک تیم محله ای در این مسابقات حضور داشته و بنده هیچ نقشی در بازی شب گذشته وی نداشته ام.

اسدی با اشاره به این موضوع که اکثر تیم های محلات فاقد بیمه هستند، افزود: متاسفانه بازی های اینچنینی به علت اینکه تیم ها به صورت باشگاهی در هیئت فوتبال ثبت نشده اند، خیلی به موضوع تامین امنیت و حضور نیروی انتظامی و اورژانس و حداقل بهیار در محل مسابقه توجه نمی شود.

وی خاطرنشان کرد: هدف از برگزاری این گونه مسابقات بدون شک ایجاد شور و نشاط و تامین سلامتی جسمی و روحی و جلوگیری از انحراف جوانان است اما رعایت مسائلی مانند حضور کادر پزشکی و نیروی انتظامی از الزامات اولیه است.

حضور اورژانس و امکانات اولیه پزشکی در ورزشگاه ضروری است

مدیر عامل باشگاه فرهنگی ورزشی فجر کنگان در گفتگو با خبرنگار مهر ضمن عرض تسلیت به خانواده، بازماندگان و دوستان سعید یوسفی مقدم اظهار داشت: فوت این جوان با اخلاق ورزش برای ما یک شوک بزرگ و ضایعه ای دردناک بود.

عباس پاریابی تاکید کرد: بیمه بازیکنان، حضور اورژانس و امکانات اولیه پزشکی، نیروی انتظامی و تامین وسائل سرمایشی سالن از مهم ترین فاکتورهایی است که باید قبل از آغاز مسابقات رسمی در محل مهیا باشد.

وی افزود: گرچه وقوع چنین حوادث تلخی و ناگواری در عرصه ورزش مسبوق به سابقه بوده ولی تهیه و فراهم کردن امکانات پزشکی و ایمنی برای پیشگیری و کاهش وقوع چنین حوادثی لازمه کار است. به هر حال باید تسلیم تقدیر الهی بود.