به گزارش پارس به نقل از تسنیم، چند روز قبل دکتر جوانی با مراجعه به یکی از کلانتری‌های شمال تهران، به افسر نگهبان عنوان کرد: ساعتی از شروع کارم گذشته بود که مرد جوانی با تلفن همراهم تماس گرفت و در حالی که خودش را از بستگان همکار پزشکم معرفی می‌کرد، گفت: همکارم  تصادف کرده و الان در بیمارستان است. اما چون در تصادف کیف پول و مدارکش سرقت شده و برای بستری شدن نیاز به پول دارد که از من خواسته به شما بگویم مقداری پول برایش کارت به کارت کنید.

دکتر در ادامه بیان داشت: مرد ناشناس سپس شماره کارت بانکی‌اش را به من داد و خواست 400 هزار تومان برایش واریز کنم. پس از این تماس، با تلفن همراه همکارم تماس گرفتم اما خاموش بود. بدین ترتیب مطمئن شدم گفته‌های مرد جوان حقیقت دارد. بنابراین با عجله پول را واریز کردم اما ساعتی بعد و در اوج ناباوری همکارم در کمال سلامتی به مطب آمد که با دیدنش به شدت شوکه شدم.

همان موقع وقتی مرا متعجب دید، علت را پرسید و من هم ماجرا را برایش تعریف کردم اما او موضوع تصادف و درخواست پول را رد کرد و من تازه فهمیدم که چه کلاهی سرم رفته است.!

پس از شکایت دکتر، پرونده‌ای در این باره تشکیل شد و برای تحقیقات بیشتر در اختیار بازپرس قرار گرفت. در جریان تحقیقات مشخص شد مرد کلاهبردار از یک پزشک دیگر در غرب تهران نیز با همین شیوه اقدام به کلاهبرداری 500 هزار تومانی کرده است.

براساس این گزارش شفا، بازپرس پرونده در حالی که دستور شناسایی و تعقیب متهم را صادر کرد، از پزشکان خواست تا ضمن هوشیاری لازم، فریب چنین افراد کلاهبرداری را نخورند و در صورت مشاهده موارد مشکوک، موضوع را به پلیس اطلاع دهند.

در شیوه جدید کلاهبرداری، شیادان پس از بررسی‌های لازم درباره ساعت کار طعمه‌هایشان و زمان حضور آنها در اتاق عمل یا مکان‌های مشابه، نقشه کلاهبرداری‌هایشان را اجرایی می‌کنند.