به گزارش پارس به نقل از مهر، حمید سعیدی امروز در نشست خبری مشترک انتقال داده‌های آسیاتک و تولیدکننده ایرانی تلفن‌همراه GLX، اظهار داشت: از این پس سرورهای برنامه ارتباطی «گفتگو» که نمونه ایرانی برنامه ویچت‌ است در مجموعه آسیاتک نگهداری و سرویس‌دهی می‌شود و از این رو این نرم‌افزار از نظر سرورهای پشتیبانی بسیار ارتقاء یافته است.

مدیرعامل GLX در خصوص ضعف‌های این نرم‌افزار در گذشته در برقراری ارتباط، افزود: پیش از این سرورهای نرم‌افزار در اهواز نگهداری می‌شد و اشکالاتی در کیفیت سرویس‌دهی و پشتیبانی وجود داشت که اکنون این مشکلات رفع شده است.

وی در پاسخ به این سوال که یکی از اشکالات اصلی که موجب مسدود شدن برنامه وی‌چت شد، امکان Nearby و پیداکردن محل مشترک بود، با توجه به وجود قابلیت Nearby در برنامه «گفتگو» آیا ملاحظاتی در این باره از سوی نهادهای نظارتی ابلاغ نشده، گفت: تمام مجوزهای لازم از نهادهای مربوطه از جمله وزارت ارتباطات، وزارت ارشاد و رگولاتوری اخذ شده است. این امکان به خودی خود محل ایراد نبود، بلکه اشکال وارد شده به این دلیل بود که محتوا در خارج کشور مدیریت و نگهداری می‌شد.

سعیدی توضیح داد: اتفاقا امکان Nearby برنامه «گفتگو» بسیار دقیق‌تر از برنامه وی‌چت است؛ در برنامه وی‌چت تنها فاصله دو شخص نمایش داده می‌شد، اما در برنامه «گفتگو» در صورت تمایل فرد، محل دقیق فرد مورد جست‌وجو نمایش داده خواهد شد.

وی تصریح کرد: علاوه بر امکان Nearby، در نسخه جدید برنامه «گفتگو» که هفته آینده عرضه خواهد شد امکان Moment (لحظه‌ها) نیز اضافه می‌شود. همچنین اجازه اضافه کردن امکانات Freecall و Videocalll نیز صادر شده است.

همچنین در این نشست محمدعلی یوسفی زاده در خصوص تفاهم دو شرکت که براساس آن از این پس گوشی‌‌های ایرانی GLX همراه با یک سال اشتراک اینترنت 10 مگابیتی آسیاتک فروخته می‌شود، اظهار داشت: اگرچه ابزارهای همراه همیشه همراه کاربر هستند و به نظر می‌رسد که باید مصرف دیتای همراه نسبت به مصرف دیتای ثابت افزایش یابد، اما آمارها نشان می‌دهد اغلب استفاده از دیتا در هنگام ثابت بودن اتفاق می‌افتد؛ زیرا اساسا دیتای همراه گران است.