به گزارش پارس به نقل از تسنیم حجت الاسلام غلامحسین محسنی اژه‌ای در حاشیه تجدید میثاق مسئولان قضایی با آرمان‌های بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی در پاسخ به سوال خبرنگار تسنیم مبنی بر اینکه بازداشت هراتی سرپرست سابق اداره کل اسناد و مدارک دانشگاه آزاد با شکایت موسسه امام خمینی (ره) صورت گرفته یا مدعی العموم؟ اظهار داشت:‌ غیر از شکایت موسسه حضرت امام خمینی (ره) با توجه به نوع اتهامات، مدعی العموم نیز به این موضوع ورود کرد.

وی همچنین در پاسخ به سوال دیگر خبرنگار تسنیم درباره اینکه مسئولان قضایی معمولا میزان زمین‌های بازگردانده شده به بیت المال را اعلام می‌کنند اما هیچ‌گاه  آمار دقیقی از کل زمین‌های تصرف شده نداشته‌‌اند،  آیا قوه قضاییه برآوردی در این زمینه ندارد؟ گفت: ما در حال حاضر اطلاعی از حجم کلی زمین‌های تصرف شده نداریم در واقع منابع طبیعی و دولت باید زمین‌های تصرف شده را شناسایی و تعیین کنند. قوه قضاییه پرونده‌هایی که با شکایت دستگاه‌‌ها تشکیل می‌شود را بررسی می‌کند و نظر می‌دهد این تصرف قانونی بوده است یا خیر.

دادستان کل کشور با بیان اینکه درباره خودروی اسکانیا پرونده جدیدی تشکیل شده است؟‌گفت:‌در پرونده اصلی که مربوط به حادثه اتوبان قم بود نیز هیئت کارشناسی 9 نفره راننده و شرکت مربوطه را مقصر اعلام کرد.

سخنگوی قوه قضاییه همچنین درباره شناسایی وصول جزای نقدی مه آفرید و شناسایی اموال بابک زنجانی گفت:‌وصول جزای نقدی مه آفرید امیر خسروی صورت گرفت و با توجه به قیمت گذاری صورت گرفته بر اموال وی این اموال تکاپوی محکومیت‌های مالی وی را می‌کند اما درخصوص بابک زنجانی شناسایی اموال وی به پایان نرسیده است.

محسنی اژه ای در پایان از نهایی شدن رسیدگی به پرونده کهریزک در دیوان عالی کشور اظهار بی‌اطلاعی کرد.