به گزارش پارس، لاله افتخاری در گفت‌وگو با  تسنیم اظهار کرد: طرح جامع فراگیران قرآن از جمله طرح های قابل بررسی در کمیسیون فرهنگی مجلس بوده که امیدواریم با کمک جامعه قرآنی بتوانیم این طرح را به سرمنزل مقصود برسانیم.

وی افزود: برخی متولیان قرآنی در بخشی از حوزه های این طرح، نظراتی دارند که باید در اسرع وقت نسبت به رفع آن اقدام تا به زودی این طرح به صحن علنی مجلس فرستاده شود.

نماینده مردم تهران، ری و شمیرانات در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه طرح ماده 230 قانون برنامه پنجم برای اشتغال زنان و تعالی خانواده صراحتا حمایت هایی صورت داده است، تصریح کرد: در این طرح خانه داری به عنوان شغل تلقی شده و با هماهنگی شورای فرهنگی اجتماعی زنان به دنبال ایجاد مرکز جامع زنان برای سامان بخشیدن به فعالیت زنان هستیم.

افتخاری با بیان اینکه هفته آینده با معاونت زنان و خانواده ریاست جمهوری در مورد راه اندازی مرکز جامع زنان و خانواده جلسه داریم، افزود: اساسا دین اسلام مسئولیت اقتصادی خانواده را از زنان گرفته بنابراین باید به فکر تعالی حقوق زن در محیط خانه و خانواده باشیم.

این عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی با اعلام اینکه باید جایگاه زن در حوزه مادری و همسرداری به خوبی دیده شود، گفت: در صدد هستیم با رفت و آمدهای بیشتر مجلسی ها و دولتی ها در قالب لایحه جدید ارائه شده از سوی دولت، از سال 94 خانه داری را به عنوان شغل برای زنان تلقی کنیم.

وی افزود: به نظر می رسد دولت تلاش خود را برای تحقق این مهم صورت داده و امیدواریم در بودجه سال آینده در قالب لایحه مصوب، بودجه ای برای شغل خانه داری در نظر گرفته شود.