به گزارش پارس به نقل از ایسنا ،ولی‌الله نصر به ارائه توضیحاتی پیرامون آخرین اقدامات انجام شده برای پوشش بیمه‌ای کودکان کار و خیابان پرداخت و افزود: در راستای سیاست دولت مبنی بر اینکه همه‌ ایرانیان باید تحت پوشش بیمه باشند، سازمان بیمه سلامت ایران در حال بیمه کردن همه‌ اقشار جامعه است.

 

وی افزود: اما کودکان بی‌سرپرست و بدسرپرست و کودکان کار در معرض آسیب دارای مشکلاتی همچون نداشتن مدارک هویتی نظیر شناسنامه هستند که کارهای لازم در مورد این دسته از کودکان فاقد شناسنامه در حال پیگیری است.

 

مدیرکل امور آسیب‌دیدگان اجتماعی سازمان بهزیستی کشور با بیان اینکه در حال فراهم کردن تسهیلاتی هستیم که این کودکان را از خدمات درمانی بیمه سلامت ایران بهره‌مند کنیم گفت: چندی پیش نیز رئیس‌جمهور در مراسمی به طور نمادین به چند تن از این کودکان دفترچه بیمه اعطاء کرد.

 

نصر ادامه داد: اکنون در حال جمع‌آوری اطلاعات از سطح استان‌ها هستیم و پروسه بیمه شدن کودکان کار تا یک ماه آینده به جریان می‌افتد.

 

وی درباره‌ پوشش بیمه‌ای کودکان کار اتباع خارجی نیز گفت: در آیین‌نامه سامان‌دهی کودکان کار و خیابان اسمی از اتباع آورده نشده است. به‌ دنبال این هستیم که آیین‌نامه سامان‌دهی کودکان کار را اصلاح کنیم تا عضویت دفتر اتباع امور خارجی در شورای ساماندهی کودکان کار پیگیری شود و بتواند به وظایفش در این رابطه عمل کند.