به گزارش پارس به نقل از ایسنا، وحید صدوقی که امروز در کنار وزیر ارتباطات و مدیران عامل اپراتورهای دیگر در نشست خبری حضور داشت در پاسخ به سوال ایسنا مبنی بر این که با وجود ارائه خدمات نسل سه ظرف ماه‌های آینده همچنان کاربران نسل دوم موبایل مشکلات متعددی در حوزه اینترنت موبایل و تعرفه‌های آن دارند توضیح داد: شبکه نسل دو در واقع براساس مکالمه شکل گرفته است و مخصوص اینترنت نیست.

وی ادامه داد:‌ با این وجود اکنون ما حدود ۱۴۰ تا ۱۵۰ کیلوبیت بر ثانیه اینترنت برروی سیم کارت‌های نسل دو ارائه می دهیم که در بهترین شرایط اگر بخواهیم مقایسه کنیم مانند مقایسه بنز و هواپیماست؛ نسل دو در نهایت می تواند با سرعتی مانند بنز حرکت کند. مدیر عامل همراه اول ادامه داد: طی چند ماه گذشته ترافیک GPRS ما حدود ۱۰۰۰ درصد رشد داشته است و با به روی کار آمدن نرم افزارهای جدید می خواهند از آن‌ها استفاده کنند اما باید به این نکته هم توجه داشت که توان نسل دو در همین حد است.

صدوقی عنوان کرد: ما در این حوزه سرمایه‌گذاریهای متعددی انجام می دهیم و آمادگی ارائه نسل سه را هم داریم اما به هر حال تاکنون برای توسعه نسل دو و خدمات دیتای آن هزینه‌های مختلفی به ما تحمیل شده و ما در طول سال یک بار یا دو بار تجهیزات خود را ارتقا دادیم اما در نهایت توان پاسخگویی نسل دو در همین حد خواهد بود.