به گزارش پارس به نقل از ایسنا، دکتر محمود گودرزی در حاشیه جشن بخشش که به مناسبت هفته جوان شنبه شب گذشته در تالار وحدت برگزار شد در جمع خبرنگاران با بیان این مطلب اظهار کرد: با سازمان اوقاف و امور خیریه در زمینه وام ازدواج صحبت نکرده‌ایم، اما با موسسات دیگر در این زمینه مذاکره کرده‌ایم و امیدواریم موانع پرداخت این وام برطرف شود. البته در هیات دولت نیز در این زمینه صحبت کرده‌ایم.

تشکیل شورای راهبردی برای تفکیک حوزه جوانان از ورزش

وی درباره تفکیک حوزه جوانان از ورزش نیز اظهار کرد: انجام این امر زمان بر است و امیدواریم بتوانیم به گونه‌ای فعال‌تر به این موضوع بپردازیم و در این جهت شورای راهبردی در وزارتخانه تشکیل شده است.

گودرزی با تاکید بر ضرورت کاهش خشونت در جامعه گفت: باید تلاش کنیم که جامعه‌ای مهرورز داشته باشیم و از دوران کودکی بکارگیری منطق را در افراد نهادینه کنیم؛ البته آموزش و پرورش و دانشگاه‌ها نیز در این زمینه می‌توانند نقش مهمی را ایفا کنند.

بزودی شورای عالی جوانان تشکیل می‌شود

گودرزی درباره علت تشکیل نشدن شورای عالی جوانان گفت: دولت کمتر از یک سال است که تشکیل شده و من حدود پنج ماه است که مسئولیت وزارت ورزش و جوانان را برعهده گرفتم. در تلاش بودیم که تا پیش از اتمام سال ۹۲ شورای عالی جوانان تشکیل شود، اما به علت کثرت برنامه‌ها این امر محقق نشد و امیدواریم که به زودی این شورا برگزار شود.

درعرصه سیاسی شاهد بروز خشم‌هایی هستیم که مشکل بروز مشکلات عدیده‌ای می‌شود

به گزارش خبرنگارایسنا، گودرزی همچنین در مراسم جشن بخشش اظهار کرد: گاهی اوقات در جامعه شاهد رفتارهای ناهنجار در بدترین و زشت‌ترین نوع آن هستیم و درعرصه سیاسی نیز اغلب شاهد بروز خشم‌هایی هستیم که مشکلات عدیده‌ای را بوجود می‌آورد و سعی برای پاسخگویی به آن‌ها عواقبی را در پی دارد.

بخشیدن را یاد بگیریم

وی با بیان اینکه جای بخشش در جامعه ما خالی است، تصریح کرد: مقام معظم رهبری همواره به مفهوم بخشش تاکید کرده‌اند و در اعیاد مختلف بسیاری از زندانیان را می‌بخشند در قانون ما نیز بخشش پیش‌بینی شده است چه خوب است که این سنت حسنه را در پیش گیریم و چهره جامعه را از خشم بزدانیم و بخشیدن را یاد بگیریم.

وی در بخش دیگری از صحبت‌های خود گفت: شعار بیایید سینه‌ها را از کینه‌ها بزداییم شعار بسیار زیبایی است که در این جشن به آن پرداخته شده است و محوری ترین بخثی است که می‌توان در حوزه جوانان به آن عنایت ویژه‌ای داشت.

جامعه ما در شرایط کنونی به تعامل و آشتی داخلی نیازمند است

وزیر ورزش و جوانان تاکید کرد: جامعه ما در شرایط کنونی به تعامل و آشتی داخلی نیازمند است. توسعه فرهنگی در نظام ما از جمله مواردی بوده که انقلاب اسلامی بر آن تاکید زیادی داشته است.

دراین مراسم به مناسبت ایجاد روحیه فرهنگی در زمینه عنصری است که اسلام عزیز به آن بسیار تکیه و تاکید داشته کرده است.

گودرزی در پایان گفت: بخشش می‌تواند ثمرات شگرفی داشته باشد و می‌تواند بخشی از مشکلات ما را حل کند و باید در جهت جلوگیری از خشم سیاسی که منجر به دفع و حذف نزاع‌های خیابانی می‌شود، عمل کند.