به گزارش پارس، انوشیروان محسنی بندپی در گفتگو با خبرنگار مهر با بیان این مطلب گفت: از روز اول اردیبهشت ثبت نام برای بیمه همگانی رایگان از طریق سایت سازمان بیمه سلامت آغاز شد و تا کنون کمتر از 4 میلیون نفر ثبت نام کرده اند.

وی افزود: صدور دفترچه بیمه برای متقاضیان بیمه همگانی رایگان از روز پنجشنبه اول خرداد ماه آغازمی شود و افرادی که در سایت ثبت نام کرده اند به مرور با توجه به پیامکی که به آنان ارسال می شود می توانند برای دریافت دفترچه بیمه خود به دفاتر پیشخوان دولت که در فرم اولیه انتخاب کرده اند ، مراجعه کنند.

مدیرعامل سازمان بیمه سلامت با اشاره به اینکه پیش بینی می شود بزودی تعداد متقاضیان به رقم پیش بینی شده که 6 میلیون نفر بود ، برسد، تاکید کرد: براساس آمارهای موجود استان کهکیلویه و بویر احمد کمترین و استان تهران نیز دارای بیشترین متقاضی برای ثبت نام بیمه همگانی بوده اند.

به گفته وی، 80 درصد افراد فاقد بیمه، جزو اقشار کم درآمد و بیکار هستند که در حاشیه شهرها نیز زندگی می کنند به همین دلیل پرداخت هزینه درمان برای این افراد، فلاکت بار است بنابراین صدور دفترچه های بیمه رایگان می تواند نقش مهمی در تامین هزینه های درمانی این افراد داشه باشند.

محسنی بندپی افزود: اعتبار لازم برای بیمه افراد فاقد بیمه، معادل 800 میلیاردتومان است که از محل هدفمندسازی در اختیار سازمان بیمه سلامت ایرانیان قرار می گیرد.

وی با اشاره به اینکه 557 بیمارستان دولتی و غیر دولتی طرف قرار داد سازمان بیمه سلامت است، گفت: تقریبا اکثر بیمارستانهای دولتی و همچنین بیمارستانهای غیر دولتی ( تامین اجتماعی و خیریه) تمام بیمه شدگان شهری سازمان بیمه سلامت همانند سایر بیمه شدگان، زمان ترخیص از بیمارستان فقط 10 درصد فرانشیز پرداخت می کنند و اگر بیمه شدگان بیمه سلامت ایران، روستایی باشند این فرانشیز ، پنج درصد است.

این مسئول در سازمان بیمه سلامت گفت: البته تا قبل از زمان صدور دفترچه های بیمه همگانی، افرادی که بخواهند در یکی از بیمارستانهای دولتی بستری شوند می توانند با مراجعه به ادارات بیمه سلامت معرفی نامه دریافت کنند و همچنین طرح جدید وزارت بهداشت در نظام سلامت که شامل کاهش هزینه های درمانی است نیز شامل حال متقاضیان بیمه سلامت خواهد شد.