به گزارش پارس به نقل از خبرگزاری بسیج، مسعود سلطانی فر در خصوص نقش معماری شهری بر توسعه و رونق صنعت گردشگری و توریسم اظهار کرد: امروزه اگر به گردشگری به چشم صنعت توجه شود معماری سنتی هم یکی از عوامل تاثیرگذار بر آن به شمار می رود.

وی افزود: معماری سنتی ایرانی که قبل و بعد از اسلام در کشور ما و در شهرهای قدیمی وجود دارد، همواره موارد توجه گردشگران مختلف از اقصی نقاط جهان بوده است و ما توانسته ایم به این وسیله توجه گردشگران را به آثار سنتی خود جلب کنیم.
رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری ظرفیت معماری ایرانی اسلامی را برای رونق گردشگری کشور خوب توصیف کرد و گفت: معماری ایرانی اسلامی آثار زیبایی در نقاط مختلف کشور از خود بر جای گذاشته است و می تواند سبب رونق گردشگری در کشور شود.
سلطانی فر در ادامه به لزوم حمایت از گردشگری مبتنی بر معماری ایرانی اسلامی اشاره و تصریح کرد: گردشگری مبتنی بر معماری ایرانی و اسلامی که فرهنگ ما از آن نشات گرفته است، باید حمایت شده و به دنیا معرفی شود که دولت در این حوزه به کمک بخش خصوصی هم نیاز دارد.
وی ادامه داد: برگزاری همایش هایی مانند همایش معماری و توریسم می تواند جذابیت های سرمایه گذاری در حوزه گردشگری و توجه به عامل معماری ایرانی اسلامی در جذب گردشگر را به خوبی معرفی نماید.
معاون رئیس جمهور در پایان گفت: فرهنگ، زبان مشترک میان ملت هاست و میراث فرهنگی هر کشور می تواند فرهنگ آن کشور را به خوبی به ملت های دیگر نشان داده و سبب پیوند ملت ها با یکدیگر شود.