به گزارش پارس به نقل از فارس به نقل از تامزگاید، این آسیب پذیری که فعلا Covert Redirect نام گرفته در دو پروتکل متن باز که برای تایید مجوز دسترسی در فضای مجازی به کار می روند و OAuth ۲.۰  و  OpenID نام دارند شناسایی شده است.

این دو استاندارد در اینترنت برای لاگین کردن ایمن در وب سایت های گوناگون مورد استفاده قرار می گیرند و در سایت هایی مانند فیس بوک و توییتر از آنها برای لاگین کردن در سایت های ثالث نیز استفاده می شود.

امروزه بسیاری از سایت ها به کاربران امکان می دهند بدون نیاز به ثبت نام و با استفاده از شناسه و کلمه عبور خود در فیس بوک، گوگل و… عمل لاگین را انجام دهند. با توجه به استفاده اکثر این سایت ها از استانداردهای OAuth ۲.۰  و  OpenIDخطرات امنیتی فزاینده ای میلیون ها کاربر را تهدید می کند.

هکرها با سوءاستفاده از مشکل یاد شده می توانند حملات متعدد فیشینگ را طراحی کرده و با طراحی وب سایت های قلابی کاربران را وادار به وارد کردن اطلاعات شخصی خود در آنها  کنند و سپس این اطلاعات را به سادگی به سرقت ببرند. وانگ جینگ دانشجوی دکترای دانشگاه فناوری نانیانگ در سنگاپور که این حفره را شناسایی کرده بعید می داند که این آسیب پذیری در آینده نزدیک برطرف شود. زیرا نه شرکت های بزرگ و نه سایت های ثالثی که از OAuth ۲.۰  و  OpenID استفاده می کنند مسئولیت رفع آسیب پذیری مذکور را نمی پذیرند.

وی از کاربران خواست تا زمان حل این مشکل در زمان وارد کردن داده های شخصی خود در سایت های مختلف هوشیار باشند و اگر در مورد ماهیت و امنیت سایتی اطمینان ندارند، حتی الامکان از این کار خودداری کنند.