به گزارش پارس به نقل از جهان، علی حسینی در گفت وگو با فارس، گفت: تغذیه سالم عامل اساسی در سلامت جسم و روح است به همین دلیل برای داشتن تغذیه ای سالم تر باید روزانه از تمام گروه های غذایی که شامل نان و غلات، گوشت ها، لبنیات، میوه ها، سبزی ها، گروه قندها و چربی ها به اندازه کافی مصرف کرد.

این متخصص طب سنتی ادامه داد: نان مصرفی باید از آرد سبوس دار تهیه شود و در این میان نان سنگک این شرایط را دارد همچنین حبوبات دارای پروتئین، فیبرهای غذایی و بسیاری از املاح مورد نیاز مانند آهن و روی است که مصرف آن توصیه می شود.

وی گفت: گوشتی که در طول هفته باید مصرف شود بهتر است چربی آن گرفته شده باشد و مرغ مصرفی نیز بدون پوست طبخ و مصرف شود.

وی تصریح کرد: مصرف ماهی حداقل دو بار در هفته توصیه می شود و لبنیاتی مانند شیر، ماست و پنیر باید به صورت کم چرب مصرف شوند.

حسینی گفت: برای تأمین نیاز بدن به بسیاری از مواد مغذی، مصرف روزانه ۲ تا ۳ لیوان شیر یا ماست کم چرب در اغلب گروه های سنی ضروری است.

وی گفت: حتی مصرف کشک نیز که در انواع غذاهای سنتی ایرانی مثل آش ها، کشک و بادمجان و… استفاده می شود منبع غنی از پروتئین و کلسیم است.

وی با تأکید بر اینکه مصرف میوه و سبزی به شکل تازه و خام باید باشد گفت: روغن مصرفی نیز در طبخ غذا باید از نوع گیاهی و مایع باشد و برای سرخ کردنی ها باید از روغن مخصوص آن استفاده کرد.

این متخصص طب سنتی مصرف مغزها و دانه ها مانند بادام، فندق و… را به دلیل داشتن پروتئین، املاح و ویتامین توصیه کرد و گفت: مصرف مرتب آنها البته از نوع کم نمک در سلامتی نقش مؤثری دارد.

وی با اشاره به اینکه مصرف غذاهایی به شکل بخارپز و کبابی بهتر از سرخ کردنی است گفت: بهتر است غذاهای روزانه در حجم کم و در دفعات زیاد مصرف شود و توصیه می شود که ساعات مصرف غذا تا جایی که ممکن است ثابت باشد.

حسینی بر کاهش مصرف قند، شکر و نمک تأکید کرد و گفت: مصرف انواع کمپوت، کنسرو، نوشابه، سس های آماده و شیرینی ها را باید به حداقل ممکن رساند.