به گزارش پارس به نقل از باشگاه خبرنگاران، دکتر دنیاروند رییس سازمان غذا و دارو در پاسخ به کاهش هزینه های پرداختی دارو توسط مردم در سال ۹۳ گفت: ما از دو جنبه تلاش می کنیم تا هزینه ی پرداختی مردم کاهش یابد.

وی ادامه داد: اولین جنبه، کنترل قیمت داروها است که بر این اساس در سال ۹۳ به هیچ عنوان جهش قیمتی دارو را نخواهیم داشت.

وی در پاسخ به عدم وجود جهش قیمتی در ۶ ماهه ی اول سال گفت: این عدم وجود جهش قیمت درکل سال است و خاطرنشان کرد، در شش ماهه ی اول مطمئناً کنترل قیمت ها بسیار شدید خواهد بود و در زمینه تولید داخل به هیچ عنوان افزایش قیمت در ماه های اول سال را نخواهیم داشت.

وی گفت: این عدم افزایش قیمت به تمام شرکت های دارو ساز ابلاغ شده است ودر رابطه با داروهای وارداتی سیاست کاهش قیمت را داریم.

دکتر دیناروند ادامه داد: سیاست چانه زنی قیمت از حدود یک ماه و نیم شروع شده است و قیمت بخشی از داروهای وارداتی ونه لزوماً تمام آن ها در سال ۹۳ قیمتی کمتر از سال۹۲ خواهد داشت.

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر میزان کاهش قیمت گفت: کاهش قیمت به نوع دارو وابسته است و برخی داروها ممکن است تا ۵۰ درصد کاهش قیمت داشته باشند و داروهایی ممکن است تا ۵ درصد کاهش قیمت داشته باشند.

وی در پایان افزود: دو روش کنترل قیمت ها وحمایت دولت از طریق پرداخت مستقیم یارانه ها، کاهش هزینه های دارو برای بیماران را به دنبال خواهد داشت.