به گزارش پارس به نقل از مهر، ایراندخت عطاریان با اشاره به افزایش ۲۰ درصدی حقوق بازنشستگان کشوری در سال ۱۳۹۳ گفت: حقوق جدید بازنشستگان کشوری از ابتدای سال آینده براساس این میزان افزایش پرداخت می شود. وی افزایش سطح خدمات رفاهی و بهبود معیشت اقتصادی بازنشستگان را جزء برنامه ها و رویکرد ملی دولت تدبیر و امید عنوان کرد و افزود: مصوبه هیأت وزیران درخصوص افزایش ۲۰ درصدی حقوق بازنشستگان در سال ۱۳۹۳ نیز بیانگر توجه و اهتمام ویژه دولت به ارتقای معیشت و افزایش رفاه اجتماعی این قشر فرهیخته است.

مدیر عامل صندوق بازنشستگی کشوری اظهار داشت: براساس مصوبه هیت وزیران حداقل حقوق بازنشستگان و وظیفه بگیران صندوق بازنشستگی کشوری در سال آینده ۶۰۰ هزار تومان تعیین شده است.

عطاریان با اشاره به میانگین حقوق بازنشستگات کشوری در سال جاری گفت: میانگین حقوق بازنشستگان در سال ۹۲ حدود ۹۰۰ هزار تومان است که این رقم با احتساب افزایش ۲۰ درصدی حقوق در سال جدید به حدود یک میلیون و ۸۰ هزار تومان خواهد رسید.

وی افزود: حقوق فروردین ماه بازنشستگان با افزایش ۲۰ درصدی پرداخت می شود و بزودی صدور احکام جدید یک میلیون و ۲۰۰ هزار بازنشسته نیز آغاز خواهد شد.