به گزارش پارس به نقل از مهر، اسفندیار چهاربند گفت: طرح تخصیص بودجه براساس تعداد معلم، دانش آموز و کلاس درس در مراحل مقدماتی است. آنچه که مشخص شده آن است که این طرح نیازمند تدوین آیین نامه های بودجه ای است که بخشی از آن باید در آموزش و پرورش و بخشی در هیات دولت تدوین و سپس ابلاغ شود.

وی درباره اینکه آیا قرار است بودجه سرانه ای مدارس در اختیار مدیران مدارس قرار گیرد، افزود: براساس طرح مقدماتی که هنوز هم نهایی نشده این بودجه به هیچ وجه در اختیار مدیر مدرسه قرار نمی گیرد، بلکه در اختیار مدیران مناطق است و مدیر منطقه بودجه هر مدرسه را به مدیر اعلام می کند و سپس اوراق و اسناد مالی در اختیار اداره منطقه قرار می گیرد.

به گفته چهاربند، در این مرحله هر مدیری مدرسه ای که بتواند با استفاده از روشهای مدیریتی و صرفه جویی های لازم از میزان مخارج کم کند، بسته به سقف اعتبار در نظر گرفته شده یارانه ای دریافت می کند که در زمینه هزینه کردن آن استقلال نسبی دارد

وی با بیان اینکه اجرایی شدن این طرح نیازمند استقرار نظام های اطلاعات نیروی انسانی و مالی رایانه ای است، تصریح کرد: باز هم تاکید می کنم، این در حد طرح ابتدایی است و هنوز برای تخصیص بودجه به مدارس ابلاغ و یا نهایی نشده است و باید آیین نامه های لازم آن در آموزش و پرورش و هیات دولت تدوین شود.

چهاربند همچنین درباره پرداخت حق التدریس معلمان شهر تهران و پاداش پایان خدمت بازنشستگان نیز توضیح داد: پرداخت تمامی مطالبات معلمان و فرهنگیان همانند سایر کارمندان دولت با تخصیص اعتبار انجام می شود.

مدیر کل آموزش و پرورش شهر تهران تصریح کرد: برای پرداخت حق التدریس ها و پاداش پایان خدمت بازنشستگان به ۱۵۷ میلیارد تومان اعتبار نیاز داریم که مربوط به بودجه ۹۲ است و در حال حاضر پیگیر تخصیص آن هستیم.

وی درباره پرداخت عیدی و حقوق اسفند ماه معلمان نیز گفت: عیدی فرهنگیان شهر تهران در بهمن ماه به حسابشان واریز شده است و آخرین حقوق فرهنگیان در سال ۹۲ نیز شنبه هفته جاری پرداخت شد.