به گزارش پارس به نقل از ایسنا، دکتر محمد آقاجانی با اشاره به کارشناسی های انجام شده جهت احصا قیمت های واقعی خدمات درمانی به بررسی های انجام شده جهت تعیین تعرفه های درمان سال ۹۳ اشاره کرد و گفت: تعرفه های درمان بخش دولتی برای سال ۹۳ در شورای عالی بیمه بررسی و تصویب شد. این تعرفه ها جهت تایید نهایی به هیات دولت ارسال شده است.

وی در این باره افزود: تعرفه ها جهت تایید نهایی در کمیسیون اجتماعی دولت و هیات وزیران مورد بررسی قرار می گیرد. هم چنین در شورای عالی بیمه مقرر شد اطلاع رسانی در مورد تعرفه های درمان سال ۹۳ پس از تصویب هیات وزیران بر عهده خود دولت باشد.

آقاجانی مبنی بر آنکه آیا در مصوبه شورای عالی بیمه نظر وزارت بهداشت تامین شده است یا خیر؟ گفت: تعرفه ها براساس منابع بیمه ها پیش بینی شده اند. به دلیل محدودیت منابع بیمه ها قیمت های تمام شده خدمات در تعرفه های ۹۳ حاصل نشد. در مجموع می توان گفت تعرفه های خدمات درمانی بخش دولتی در سال ۹۳ در حد منابع بیمه ها در شورای عالی بیمه مورد تصویب قرار گرفت.

معاون درمان وزیر بهداشت همچنین در پاسخ به سوالی درباره تعیین تعرفه های درمان ۹۳ بخش خصوصی نیز گفت: در این زمینه نیز مقرر شد که پیوست نظارتی توسط سازمان نظام پزشکی ارائه شود و در صورتی که این پیوست نظارتی مورد تایید وزارت بهداشت قرار گیرد، تعرفه های درمان ۹۳ بخش خصوصی نیز پایان هفته آتی مورد بررسی قرار می گیرد.