به گزارش پارس به نقل از تسنیم، محمود پاک نیت، بازیگر سینما و تلویزیون با بیان این که وقف ابزاری اقتصادی و اجتماعی است که توسط مردم ایجاد و مورد بهره برداری عمومی قرار می گیرد، گفت: جایگاه وقف در کشور بیش از گذشته نیاز به تبلیغ و توجه دارد که برای این مهم می توان از ابزار هنر و هنرمندان بهره گرفت. وی ادامه داد: وقف نوعی دستگیری جمعی و پرخیر و برکت برای دنیا و آخرت انسان است، اگر مردم از برکات و ثمرات ماندگار وقف مطلع شوند خود به خود برای پیوستن به خیل واقفان از هم پیشی می گیرند.

این بازیگر معتقد است هنرمندانی که هنر آنها می تواند در ترویج این سنت حسنه مفید باشد، اطلاعات چندانی درباره این سنت حسنه ندارند و برای اینکه اثری در ترویج سنت های الهی موثر باشد، سازندگان آن باید به اطلاعاتی اساسی و متقن مجهز باشند.

وی استفاده از ابزارهای هنری و تقویت گرایش هنرمندان به ترویج سنت های اسلامی را ضروری خواند و بیان کرد: نویسنده ها باید آگاهانه و بر اساس اطلاعات کافی دست به نگارش بزنند. اگر اطلاعات ناقص و ناکافی باشد نه تنها کمکی به ترویج این سنت نشود بلکه پایه ای اشتباه و شبهه انگیز ایجاد شود.

پاک نیت با اشاره به لزوم حضور اساتید و متخصصان حوزه وقف در کنار نویسندگان و فیلم نامه نویسان اظهار کرد: تولید آثار هنری چون آثار سینمایی و تلویزیونی در حوزه های مذهبی و از آن جمله وقف باید با نظارت اساتید و متخصصان این حوزه انجام شود.

بازیگر نقش یعقوب در سریال یوسف پیامبر (ص) به اطلاعات محدود مردم نسبت به ابعاد و آثار وقف اشاره و بیان کرد: فقط شنیده ایم که وقف مورد تأکید اسلام و از سنت های انبیا و اولیا خداست و واقف از ثواب زیادی بهره مند می شود اما ابعاد، انواع و چگونگی آن را نمی شناسیم.

به گفته پاک نیت ضروری است دولت از متن ها و نوشته های حوزه وقف حمایت کند. بخش های دولتی باید از نویسندگان متخصص در این حوزه ها بخواهند دست به قلم شوند و پس از آن نوشته ها را با قوت تمام به تصویر بکشند تا با گذشت زمان سنت وقف میان مردم نهادینه شود.