به گزارش پارس به نقل از مهر، محمدحسن زدا تاکید کرد: براساس ماده ۷ قانون هدفمندسازی یارانه ها، دولت مجاز است حداکثر تا ۵۰ درصد خالص وجوه حاصل از اجرای این قانون را برای اجرای نظام جامع تأمین اجتماعی، گسترش و تأمین بیمه های اجتماعی، خدمات درمانی، تأمین و ارتقای سلامت جامعه و پوشش دارویی و درمان بیماران خاص و صعب العلاج هزینه کند که در این خصوص بنابر اعلام رئیس جمهوری، اختصاص بخشی از منابع هدفمندسازی یارانه ها برای ارتقای حوزه سلامت و بهبود خدمات درمانی و اجرای نظام جامع تأمین اجتماعی از مهم ترین رویکردها و برنامه های اصلی دولت تدبیر و امید در سال ۹۳ خواهد بود. وی با بیان اینکه این سازمان آمادگی دارد در مرحله دوم اجرای هدفمندی یارانه ها نقش فعال و مؤثرتری را داشته باشد، گفت: یکی از رویکردهای قانون هدفمندی یارانه ها، هدایت و سوق دادن بخشی از وجوه خالص حاصل از اجرای آن برای تعمیم و گسترش بیمه های اجتماعی است که سازمان تأمین اجتماعی نیز در این زمینه با برخورداری از امکانات لازم و طراحی ساز و کارهای مورد نیاز، این امکان و آمادگی را دارد تا از محل اجرای قانون هدفمندی، جمعیت بیشتری را تحت پوشش بیمه قرار دهد.

زدا افزود: تاکنون ۹ گروه از اقشار مختلف جامعه با حمایت دولت و اختصاص بخشی از منابع هدفمندی یارانه ها، بیمه شده اند.

وی اظهار داشت: بیش از ۹۱۲ هزار و ۳۵۰ نفر از رانندگان حمل و نقل درون شهری و برون شهری از محل اجرای قانون هدفمندی یارانه ها زیر چتر بیمه تأمین اجتماعی قرار گرفته اند که ۵۰ درصد حق بیمه آنان توسط دولت پرداخت می شود.

معاون فنی و درآمد سازمان تأمین اجتماعی ادامه داد: تاکنون ۲ هزار و ۶۶۱ نفر از کارفرمایان صنفی کم درآمد، ۱۶۵ هزار و ۷۴۱ نفر زن سرپرست خانوار، ۷۵ هزار و ۱۰۸ مددجوی تحت پوشش کمیته امداد امام (ره) ، ۶ هزار و ۶۱۸ نفر از کارکنان توانبخشی سازمان بهزیستی، ۲  هزار و ۹۱۱ نفر از مربیان مهدکودک، ۲۶۵ نفر از صیادان، ۲ هزار و ۶۴۵ نفر از زنبورداران و ۵  هزار و ۷۶ نفر از نویسندگان و هنرمندان کشور با پرداخت حق بیمه تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی قرار گرفته اند.

به گفته زدا، تعداد افرادی که از محل اجرای قانون هدفمندسازی یارانه ها بیمه شده اند، مجموعا یک میلیون و ۱۷۳ هزار و ۳۷۵ نفر است.

وی اظهار داشت: گزارشات و بررسی های انجام شده، بیانگر آن است که از محل هدفمندی یارانه ها در صورتی که منابع پایداری ایجاد شود، می توان تا ۳ میلیون و ۵۰۰ هزار نفر از اقشار مختلف جامعه را تحت پوشش بیمه تأمین اجتماعی قرار داد.

به گفته زدا، به رغم گذشت سه سال از اجرای قانون هدفمندی یارانه ها تاکنون فقط ۱۵۰ میلیارد تومان از این محل به سازمان تأمین اجتماعی پرداخت شده است. این در حالی است که این سازمان تعهدات خود را در خصوص اجرای این قانون به نحو مطلوب انجام داده است.

وی افزود: سازمان تامین اجتماعی، این اراده و آمادگی را برای همراهی با سیاستهای دولت در اجرای مرحله دوم هدفمندی یارانه ها دارد.