به گزارش پارس به نقل از مهر، محسن کرمی افزود: براساس برنامه ریزیهای انجام شده طی مدت باقی مانده تا پایان سال تمامی ادارات سازمان ثبت احوال در مراکز مختلف مجهز به سخت افزار و نرم افزارهای ویژه برای اجرای طرح صدور کارت هوشمند ملی خواهند شد و اداراتی نیز که تجهیزات دارند نسبت به نصب آنها اقدام می کنند.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر ۷۰ درصد ادارات سازمان ثبت احوال مجهز به تجهیزات لازم صدور کارت هوشمند هستند، تاکید کرد: در سال ۹۳ در تمامی ادارات سازمان جمع آوری اطلاعات برای صدور کارت هوشمند خواهیم داشت البته این موضوع فقط شامل حال ۱۵ ساله ها و افرادی است که اطلاعات هویتی آنان تغییر کرده است.

معاون اسناد هویتی سازمان ثبت احوال گفت: افراد دارای دو اولویت اعلام شده از ابتدای سال آینده می توانند به ۵۱۲ اداره سازمان مراجعه و تقاضای صدور کارت هوشمند را داشته باشند.

به گفته کرمی، البته در حال حاضر در برخی از ادارات دارای تجهیزات لازم کار جمع آوری اطلاعات از متقاضیان انجام می شود.

وی در مورد افرادی که کارت ملی آنان مفقود شده است نیز اظهار داشت: برای آن دسته از افرادی که کارت ملی آنان مفقود شده کارت هوشمند صادر نمی شود و فعلا کارت ملی المثنی به آنان داده می شود.

کرمی گفت: با توجه به اینکه عملیات صدور کارت هوشمند ملی طی یک دوره ۵ ساله برای تمامی ایرانیان انجام می شود به همین دلیل تا اطلاع ثانوی فراخوان عمومی داده نمی شود و فقط ۱۵ ساله ها می توانند برای صدور کارت هوشمند مراجعه کنند.