به گزارش پارس به نقل از مهر، دکتر سید حسن هاشمی گفت: فعالیت موسسه خیریه نورآوران از سالها قبل آغاز شده و امروز به بخش دهرم رسیده است که امیدواریم تلاشهای دندانپزشکان، چشم پزشکان و پرستارانی که این تیم را همراهی می کنند به سایر نقاط محروم کشور نیز تسری پیدا کند. وی با اشاره به اینکه کمتر از ۸ ماه از آغاز به کار دولت یازدهم گذشته است، افزود: مردم انتظاراتی دارند که به حق هم هست و دولت هم بر اساس وظیفه خود نهایت تلاشش را به کار گرفته که به تدریج مشکلات موجود رامرتفع سازد کما اینکه در خصوص کاهش تورم و تحریمها و بهبود معیشت مردم تحت هدایت رهبر فرزانه انقلاب گام های ارزنده ای نیز برداشته شده است.

وزیر بهداشت افزود: همه اطلاع دارید که در بخشهای اقتصادی دچار رکود هستیم، زمان لازم است تا چرخهای اقتصادی به حرکت درآید و دولت بتواند با همت شما و تکیه برسرمایه های داخلی برای ایجاد اشتغال و رفع مشکلات موجود به وضعیت مناسبی برسد. هاشمی تاکید کرد: دولت نهایت تلاشش را در این خصوص بکارگرفته است، اما باید قبول کنیم که تحقق این امر مشروط به مشارکت خود مردم است، این مردم هستند که می توانند با قدرت فکر، تدبیر و دوراندیشی و منابعی که دراختیار دارند، برای کشور خود ثروت آفرین باشند.

وزیر بهداشت با بیان اینکه مشکلات و کمبودها درحوزه سلامت همه جا هست حتی برخی از مناطق شرایطی به مراتب نامناسب تر از اینجا دارند، افزود: باید مراقب خود باشید و با تغییرسبک تغذیه که عمدتا علت اصلی بسیاری از سرطان ها و بیماری های قلبی هستند سعی کنید که بیمار نشوید. وی خاطرنشان کرد به دلیل عدم برخورداری از بیمه های قوی و کارآمد که به هنگام بیماری حامی شما باشند باید اصل پیشگیری بر درمان را همواره مورد توجه قرار دهید. شهر دهرم از توابع شهرستان فراشبند تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی شیراز قرار دارد و حدود ۱۰ هزار نفر نیز جمعیت دارد که علاوه بر اهالی این منطقه، بیماران محروم از مناطق فیروزآباد، قیروکارزین و روستاهای اطراف هم برای دریافت خدمات درمانی رایگان چشم پزشکی و دندان پزشکی در نهم اسفندماه به این منطقه مراجعه نمودند. بر اساس این گزارش وزیر بهداشت و سایر اعضای بنیاد خیریه نورآوران سلامت از صبح جمعه تا حدود ساعت ۱۲ موفق شدند که بیش از ۳۰۰ بیمار را تحت عمل جراحی آب مروارید و سایر بیماریهای چشمی قرار دهند و همچنین بیش از ۵ هزار نفر از اهالی محروم منطقه نیز توسط چشم پزشکان بنیاد مورد معاینه قرار گرفتند و حدود ۷۰۰ عینک را نیز پس از تشخیص به بیماران اهدا نمودند. همچنین بیش از ۱۳۰ مورد نیز سایر اعمال باقی مانده در زمینه چشم پزشکی و دندان پزشکی، توسط متخصصان نیک اندیش در بنیاد خیریه نورآوران سلامت به اهالی محروم منطقه دهرم ارایه شد. بنیاد خیریه نور آوران سلامت به همت متخصصان خیر شکل گرفته است. این بنیاد با راه اندازی کلینیکها و اتاق عمل سیار چشم پزشکی و دندان پزشکی سعی نموده تا عالی ترین خدمات چشم پزشکی و دندان پزشکی را در اقصی نقاط کشور به هموطنان محروم عرضه نماید.