به گزارش پارس به نقل از مهر، آیت الله صادق آملی لاریجانی در شورای اداری استان کرمانشاه اظهار داشت: وجه مشترک همه ما مسوولیت در نظام حمهوری اسلامی است و همه باید در خدمت مردم و نظام باشیم.

وی ادامه داد: نظام جمهوری اسلامی نظامی معنوی و الهی است همه ما به خاطر داریم که حضرت امام (ره) زمانی که شعارهای انحرافی داده می شد فرمودند جمهوری اسلامی نه یک کلمه بیشتر نه یک کلمه کمتر.

رئیس قوه قضائیه با بیان اینکه نظام جمهوری اسلامی ایران بر اصول قانون اساسی استوار است گفت: در قانون اساسی ارکان معنوی، معنایی و عقیدتی نظام جمهوری اسلامی تصویب شده که نظامی مبتنی بر ایمان، توحید و عدالت است. نظامی که مسئولان آن موظف به ترویج ارزش های اخلاقی و الهی هستند.

آیت الله لاریجانی با بیان اینکه مردم سالاری دینی تبیین همین معناست اظهار داشت: نظام جمهوری اسلامی هم حائز مردم سالاری است و به ارزش های الهی اتکا دارد. مسئولیت در این نظام یک مسئولیت الهی است و در اکثر این سمت ها نوعی سوگند وجود دارد. این موضوع باید در عمل نشان داده شود. هیچ مسئولی نباید به فکر قدرت و جمع آوری مال باشد چیزی که در این کشور مسئول را مسئول می کند خدمت رسانی و همنشینی با مردم است.

رئیس دستگاه قضا با اشاره به اینکه فاصله مسوولین از مردم بزرگترین مفسده است خاطر نشان کرد: در این شرایط کشور باید مدیر باشیم و مشکلات کشور را حل کنیم.

وی تاکید کرد: در همین ایام مقام معظم رهبری سیاست های اقتصاد مقاومتی را ابلاغ کردند که اجرای آن یک وظیفه عمومی است. سران قوا نیز در محضر ایشان همنوا، متعهد به انجام وظایف شدند و ان شاءالله در اسرع وقت مقدمات اجرای این سیاست ها ترسیم شود.

رئیس قوه قضائیه با بیان اینکه نظام مقتدر نیازمند ایستادن روی پاهای خود است اظهار داشت: گاه کردن به بیرون از کشور باعث ایجاد سستی و ضعف ما شده و باید با اتکا به نیروی درونی و موضوع درون زایی اشاره شده در سیاست ابلاغی مقام معظم رهبری اقتدار نظام را بالا ببریم. البته در این مسیر به رفاه عمومی هم خواهیم رسید. کارآفرینی، اشتغال و اقتصاد شفاف در سیاست های ابلاغی اقتصاد مقاومتی مورد توجه قرار گرفته است.

وی ادامه داد: اجرایی شدن این سیاست ها باید از مراجع بالا مانند مجلس، قوه مجریه و قوه قضائیه تدبیر و نظارت شود و مدیران میانی نیز وظایف خود را در این راستا انجام دهند.

آملی لاریجانی خاطر نشان کرد: با توجه به ظرفیت های خوب منابع طبیعی و صنعتی در استان به نظر می رسد که کرمانشاه باید استانی برخوردار باشد اما اینطور نیست. دولت جدید خوشبختانه با اقتدار و قدرت مشغول به کار شده و خوشحالیم که شعار تدبیر و امید را به مطرح کرده که این شعار امیدوارکننده است اما امیدواریم در عمل هم همینگونه باشد.

رئیس دستگاه قضا تاکید کرد؛ رسیدگی به مردم به ویژه طبقات پایین یک وظیفه است در اولین بند سیاست های ابلاغی اقتصاد مقاومتی مقام معظم رهبری هم به مسئله اقشار کم درآمد و متوسط اشاره شده و همه مسوولان در هر سمتی باید خدمت به مردم را نصب العین خود قرار دهند.

آملی لاریجانی درباره راهکارهای حل مشکلات استان کرمانشاه گفت: همدلی بین ادارات استانی چه دولتی و چه دستگاه های قضایی به بهبود وضعیت استان کمک می کند هر چند مشکلاتی که از سوی مسئولان استانی مطرح شد به طور کامل مربوط به قوه قضائیه نیست اما در نشست مسئولان عالی قضایی این موضوع را مورد توجه قرار می دهیم.

وی ادامه داد: امیدواریم بتوانیم خدمتی برای ایفای مصوبات سفر مقام معظم رهبری به این استان بکنیم هر چند ایشان به طور جد پیگیر اجرا و انجام مصوبات سفرهای استانی هستند.

رئیس قوه قضائیه به موضوع تجارت با کشور عراق اشاره کرد و گفت: در کشور عراق انصافا بازار تجارتی بسیار خوبی وجود دارد. کشورهای مختلف در این زمینه ورود کرده اند و آمار نشان می دهد ما در این زمینه عقب مانده ایم در حالیکه ظرفیت مبادلات ایران و عراق بسیار بالاست.