به گزارش پارس به نقل از ایسنا، " علی جنتی" که در مراسم اختتامیه ششمین جشنواره هنرهای تجسمی فجر سخن می گفت، با بیان اینکه قصد سخنرانی ندارم و اساسا برای سخنرانی نیامده ام، اظهار کرد: معمولا در مراسم افتتاحیه و اختتامیه سعی می کنم فقط به عنوان ادای احترام به هنرمندان از ابتدا تا انتهای مراسم حضور داشته باشم ولی امروز به خاطر حضور در جلسه هیات دولت، اندکی با تاخیر رسیدم.

او افزود: کارهایی که ملاحظه کردیم، نشان می دهد سرمایه عظیمی در حوزه تجسمی موجود است و این سرمایه پیشینه فرهنگ و تمدنی غنی ایران را دارد و هنرمندان، پیشکسوتان و نخبگان زیادی در حوزه های مختلف هنری به خصوص تجسمی داریم. این آلبومی که امروز منتشر شد، برای کشورمان افتخارآمیز است و نشان می دهد که اگر هنرمندان برجسته ما به خصوص هنرمندان نسل جوان در بخش های مختلف گامی بگذارند، افتخار می آفرینند و وظیفه ما به عنوان خادم هنرمندان این است که تلاش بکنیم هنرمان را جهانی بکنیم.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی تاکید کرد: وظیفه داریم که در تالارهای مختلف دنیا آثار مختلفمان را به نمایش گذاشته، در گالری های هنری آثارمان را عرضه کنیم.

جنتی بیان کرد: بسیار خرسندم از اینکه می بینم آثار تجسمی ما در بسیاری از کشورها کم کم ارزش خود را پیدا می کنند و این آثار در نمایشگاه ها و حراجی های خارجی مورد تقدیرو احترام قرار می گیرند. باید بکوشیم تا در سایر حوزه های هنری نیز آثار خود را عرضه کنیم.