به گزارش پارس به نقل از تسنیم، علی جنتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در اولین همایش سالانه روابط عمومی های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در جمع خبرنگاران اظهار داشت: دولت باید برنامه های خود را با پشتکار دنبال کند. در جامعه سلایق مختلف وجود دارد و برخی از ابراز سلیقه ها از روی مصلحت جویی و خیرخواهی است. اما عناصری هستند که از روی کار آمدن این دولت راضی نیستند و تلاش می کنند با شایعه سازی و تحریف چوب لای چرخ دولت بگذارند. وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ادامه داد: وظیفه دولت این است که با سعه صدر با عناصر خیرخواه وغیرخیرخواه برخورد کند؛ شعار دولت پذیرش نقد دیگران است که ممکن است سازنده یا غیرسازنده باشد. باید تحمل خود را بالا ببریم تا بتوانیم کشور را اداره کنیم.

وی در پاسخ به سوال خبرنگاری در خصوص اظهارات ابراهیم حاتمی کیا گفت: من صحبت های ایشان را نشنیده ام اما ایشان ابراز نظر کردند که باید کار فرهنگ به اهالی فرهنگ سپرده شود، اعتقاد ما نیز همین است و کسانی که در معاونت های مختلف و سازمان های تابعه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی حضور دارند عموما در رشته خود تخصص و تجربه داشته و کار خود را می شناسند.

جنتی همچنین گفت: برخی تلاش می کنند که با طرح مسائل انحرافی دولت را از برنامه هایش بازدارند؛ باید مواظب باشیم در دام این مباحث نیفتیم و ارتباط خود را با نخبگان و فرهیختگان و مردم تحکیم کنیم و قضاوت را به مردم بسپاریم.

وی همچنین در پاسخ به سوال خبرنگاری در مورد توقیف روزنامه آسمان و اینکه قوه قضاییه در این ماجرا وارد عمل شده گفت: قوه قضاییه خود یک قوه مستقل است و طبق نظر خود عمل کرده و باید از خودشان بپرسید و براساس قانون اساسی طبق نظر خود عمل کرده و باید دلایل آن را از خودشان بپرسید.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی همچنین در پاسخ به سوال دیگری در خصوص برنامه های سال آینده وزارتخانه اظهار داشت: عدالت فرهنگی و توزیع امکانات فرهنگی و هنری در سراسر کشور بخصوص نقاط محروم و در اختیار گذاشتن برای همه استعدادها یکی از اولویت ها ما است ضمن اینکه اقتصاد فرهنگ نیز به نحوی که بتوانیم فرهنگ را سامان دهیم که نقش مهمی در تولید ناخالص ملی داشته باشد از دیگر اولویت های ما است و در حوزه مطبوعات نیز با اعتقاد به اینکه قانون اساسی و قانون مطبوعات به آزادی مطبوعات در بیان مطالب به جز مواردی که در قانون مشخص شده تأکید دارند. باید از آزادی ها پاسداری کنیم.