به گزارش پارس به نقل از تسنیم، علی مرادخانی، معاون هنری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، احمد مسجدجامعی، رئیس شورای شهر تهران، پیروز ارجمند، مدیرکل دفتر موسیقی و حسن ریاحی، دبیر جشنواره موسیقی فجر، از جمله مسئولانی هستند که در این مراسم حضور دارند.

همچنین از میان چهره های موسیقی ایران کسانی چون لوریس چکناواریان، شهرام ناظری، عثمان محمدپرست، هوشنگ ظریف، داریوش ارجمند، شاهین فرهت و حمیدرضا نوربخش در این مراسم حضور دارند.

اجرای مراسم اختتامیه را عباس صیادی بر عهده دارد. نخستین سخنران این مراسم حسن ریاحی، دبیر بیست و نهمین جشنواره بین المللی موسیقی فجر بود.

ریاحی در سخنانی کوتاه گفت: بیست و نهمین جشنواره موسیقی فجر از اسفند ۱۳۹۱ کارش را با معرفی دبیر جشنواره آغاز کرد. از اردیبهشت نیز روند اجرایی جشنواره شکل گرفت تا ۱۱۲ گروه در بخش رقابتی و جنبی جشنواره به رقابت بپردازند.

وی ادامه داد: بیست و نهمین جشنواره موسیقی فجر بخش پژوهشی خود را به فیلم های ایرانی و خارجی با موضوع موسیقی اختصاص داد. حضور گروه های بین المللی و همکاری هنرمندان پیشکسوت در شورای سیاست گذاری جشنواره و استقبال علاقه مندان به موسیقی جشنواره ای مناسب را برای ما رقم زد.

ریاحی در پایان تاکید کرد: امیدواریم که با حمایت های دولت از موسیقی کشور جشنواره موسیقی فجر همواره با صلابت برگزار شود.

آغاز مراسم اختتامیه با حاشیه هایی نیز همراه بود.

حراست تالار وحدت برخی عکاسانی را که در جایگاه خبرنگاران بودند را از این جایگاه خارج کرد، اما با اصرار عکاسان و تهدید آنها نسبت به پوشش ندادن تصویری جشنواره، حراست مجبور شد آنها را به جایگاه خبرنگاران بازگرداند.