به گزارش پارس به نقل از فارس، همایون هاشمی با اشاره به اینکه سازمان بهزیستی در سال ۹۲ اقداماتی را جهت توانمند سازی مددجویان و معلولان انجام داده است، اظهار داشت: بخشی از این برنامه ها در حوزه فرهنگی، علمی، آموزشی و اقتصادی بوده است.

وی تصریح کرد: بر اساس برنامه های انجام شده بیشتر از ۱۰ درصد از مددجویان تحت پوشش بهزیستی تا پایان سال ۹۲ از چرخه حمایتی خارج می شوند.

هاشمی گفت: یکی از مهمترین اقدامات سال جاری، پرداخت کمک هزینه نگهداری سالمندان و معلولان است که این طرح برای نخستین بار از سوی سازمان بهزیستی اجرا شد.

رئیس سازمان بهزیستی کشور ادامه داد: پس از اجرای طرح نوسازی در سازمان بهزیستی که پس از سال ها اجرا شد، پایش پرونده های مددجویان در دستور کار معاونین قرار گرفت که در حال حاضر نام هر یک از مددجویان با درج کد ملی و نوع خدمات دریافت شده، ثبت شده است.

هاشمی افزود: با برنامه ریزی انجام شده عیدی مددجویان به حساب آنها وازیز شده است به طوری که به میزان یک ماه مستمری عیدی پرداخت شده است.

وی گفت: مستمری بهمن ماه نیز با عیدی مددجویان به حساب آنها واریز شده است ضمن اینکه مستمری اسفند نیز در اواسط ماه جاری پرداخت خواهد شد.