به گزارش پارس به نقل از فارس، علیرضا مرندی در جشنواره علمی فرهنگستان علوم پزشکی گفت: معنویت بعد مهم سلامت است که باید به آن بیشتر توجه کرد و این جشنواره که برای هفتمین بار برگزار می شود با هدف تقدیر از پژوهشگران آغاز شده است.

وی با اشاره به اینکه پژوهش از اهمیت زیادی برخوردار است و رهبری بر آن تأکید دارد، گفت: به همین منظور اعتباراتی برای پژوهش در نظر گرفته شده اما عملا توجه کمی به آن شده است. هرچند سازمان های مختلف در درون خود کارهایی را انجام می دهند اما آنطور که باید به پژوهش توجه نمی شود.

رئیس فرهنگستان علوم پزشکی کشور، گفت: اولین جایی که در این زمینه لطمه می بیند پژوهش و بهداشت است و از آنجایی که تکریم از پژوهشگران از اساسنامه فرهنگستان علوم پزشکی تقدیر از پژوهشگران جزء وظایف ماست و کمترین کاری است که می توان برای آنها انجام داد.

مرندی ادامه داد: تکریم از پژوهشگران در زمینه های مختلف از جمله فلسفه، منطق، فقه اسلامی و مسائل معنوی جزء وظایف اصلی فرهنگستان است که در اساسنامه آن نیز آمده است.

وی گفت: اما هنوز نتوانسته ایم آنطور که باید خدمات را ارائه دهیم با اینکه تقدیر از آن جزء وظایف ماست.

  در این جشنواره ۱۰ نفر از برگزیدگان حوزه پژوهش در علوم پزشکی تقدیر شدند که در این میان رضا ملک زاده معاون تحقیقات و فناوری وزیر بهداشت به دلیل تولید مقالات بیش از ۱۵۰۰ عدد توانست دانشمند برگزیده دهه اخیر در رشته علوم پزشکی شود.