به گزارش پارس به نقل از تسنیم، محسن نبی زاده پیش از ظهر امروز در همایش سلامت و تندرستی اظهار کرد: به بحث بیماری های غیر واگیر که بر امنیت جامعه تاثیر می گذارد و به نوعی با امنیت جامعه ارتباط دارد باید توجه بیشتری شود. وی با اشاره به بازدید فرماندار از کارگاه شکر سرخ بهنمیر و با بیان اینکه وضعیت بهداشتی این کارگاه ها مناسب نیست، افزود: برای ساماندهی این کارگاه ها جلساتی تشکیل و قرار شد بحث بهداشتی آنها مورد توجه قرار گیرد.

نبی زاده به اجرای طرح ویزیت رایگان پزشک و دارو در شش منطقه به ویژه در مساجد روستاهای اقماری در پوشش و دور از مراکز بهداشتی درمانی و خانه های بهداشت در دهه فجر اشاره کرد و گفت: این خدمات در دو روز به طور همزمان در ۶ نقطه بابلسر، عرب خیل و هادی شهر، باقرتنگه، بهنمیر و عزیزک اجرا شد.

سرپرست شبکه بهداشت بابلسر افزود: مردم درباره بیماری های سرطانی اطلاعات چندانی ندارند و اگر در این زمینه باورها را اصلاح کنیم و آموزش ها را بیشتر بسیار موفق عمل کردیم.

وی با بیان اینکه نخستین عامل مرگ و میر در دنیا بیماری های قلبی عروقی است، گفت: پس از حوادث ناشی از تصادفات عامل بعدی بیماری های سرطانی بوده که تاکنون بیش از ۱۰۰ نوع سرطان شناخته شده است.

نبی زاده با بیان اینکه حدود ۱۴ میلیون نفر در جهان مبتلا به بیماری های سرطانی هستند، افزود: براساس اعلام سازمان بهداشت جهانی این رقم تا سال ۲۰۳۰ به ۲۴ میلیون نفر می رسد.

سرپرست شبکه بهداشت بابلسر با اشاره به اینکه هفته اول اسفند، هفته سلامت مردان ایرانی است، تصریح کرد: محور اصلی آن تاثیر سوانح و حوادث شغلی و ترافیکی بر سلامت مردان با شعار سوانح و حوادث، در کمین سلامت مردان تاکید دارد.

نبی زاده با بیان اینکه در هر ساعت ۴۰ نفر در جهان در اثر حوادث ناشی از کار جان خود را از دست می دهند، خاطرنشان کرد: بیشترین حادثه دیدگان از حوادث ناشی از کار، در کشور ما بین گروه سنی ۵۹ ۲۵ سال قرار دارند.

وی افزود: با استفاده از آموزش می توان از بسیاری بیماری ها جلوگیری کرد.