به گزارش پارس به نقل از فارس، محمود واعظی امروز در مراسم افتتاح پروژه های USO در ۷۰۰ روستای کشور، در خصوص برقراری حداقل یک خط تلفن در ۵۰۰ روستا گفت: تعداد خطوطی که در روستا واگذارشده کم است، اما این تعداد اندک نیز از ۱۰ هزار تلفن در شهر ارزش و اهمیت بیشتری دارد.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات تأکید کرد: خدمت رسانی به مناطق محروم و روستایی جزو اولویت های من است و به امید روزی هستم که در همه نقاط کشور ارتباط تلفنی و اینترنتی برقرار باشد.

وی با بیان اینکه هم اکنون ۸ هزار روستای زیر سه خانوار در کشور وجود دارد، گفت: ارتباط رسانی به این روستا براساس تعداد جمعیت در اولویت است.

واعظی تأکید کرد: البته نباید به برقراری ارتباط راضی باشیم، بلکه باید پس از آن به دنبال ایجاد پوشش موبایل در روستاها برویم، همچنان که از سه اپراتور تلفن همراه خواسته ام علاوه بر سرمایه گذاری در شهرهای بزرگ که در آن پول است به سرمایه گذاری در مناطق محروم نیز توجه کنند که در این خدمت برکت وجود دارد.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با اشاره به لزوم برقراری ارتباط موبایل در روستاهای کشور گفت: سال آینده که نسل سه و چهار موبایل فراگیرتر می شود، بسیاری از امور مردم با موبایل انجام خواهد شد و در آن زمان ارتباط صوتی تنها یکی از کارکردهای تلفن همراه خواهد بود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به تأخیر در راه اندازی شبکه ملی اطلاعات گفت: قرار بود این شبکه یک سال پیش آماده شود اما تازه کار را شروع کرده ایم و همکارانم در سازمان فناوری اطلاعات با جدیت تلاش می کنند تا عقب افتادگی های گذشته را جبران کنند.

واعظی ادامه داد: همچنان که در شبکه ارتباطات زیرساخت نیز پروژه های متعددی را به صورت موازی در دستورکار داریم و امیدوارم در دهه فجر سال آینده پهنای باند بین الملل کشور نسبت به زمان ابتدای دولت یازدهم ۱۰ برابر شود.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات ادامه داد: تا پایان سال و قبل از سال نو نیز طبق برنامه ریزی انجام شده درصددیم پهنای باند بین الملل را که در زمان آغاز به کار دولت یازدهم ۷۱ گیگابیت بر ثانیه بود به ۱۵۰ گیگابیت بر ثانیه افزایش دهیم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به برنامه این وزارتخانه برای سر و سامان دادن به وضعیت اینترنت کاربران گفت: مردم گلایه می کنند که سرعت اینترنت بسیار پایین است، برای این کار راه حل هایی را در نظر داریم.

واعظی توضیح داد: راه حل نخست، افزایش ظرفیت پهنای باند بین الملل و راهکار دوم، الزام شرکت های سرویس دهنده به رعایت اشتراک یک به هشت است.

وی همچنین با اشاره به فعالیت های پست و پست بانک در خدمت رسانی به مناطق محروم گفت: پست و پست بانک دوقلوهای جدانشدنی هستند که به مناطق روستایی به صورت توأمان خدمت رسانی می کنند. باید توجه داشت که اگر پست و پست بانک به بخش خصوصی سپرده شود، شاید خدمت رسانی به مناطق دورافتاده دیگر محقق نشود.

وی ادامه داد: در نتیجه در واگذاری پست و پست بانک باید به دقت به گونه ای عمل شود که سپردن این دو شرکت به بخش خصوصی مانع از توسعه خدمات آنها در مناطق روستایی و محروم نشود.