به گزارش پارس به نقل از مهر، متن استعفای نجفی به شرح زیر است: بسم الله الرحمن الرحیم

حضرت حجت الاسلام و المسلمین جناب آقای دکتر روحانی

رییس محترم و محبوب جمهوری اسلامی ایران

با تقدیم سلام؛

همانطور که قبلا به استحضار رسانده ام، اینجانب خدمت در دولت جمهوری اسلامی ایران را نه تنها افتخار بلکه تکلیفی برای خویش می دانم و بخصوص در شرایط کنونی که انبوهی از مشکلات و چالش های داخلی و خارجی کشور را احاطه کرده است و ملت بزرگ ایران برای عبور از این وضعیت دشوار، بعد از خدای متعال به جنابعالی و یاران گرانقدرتان دل بسته اند، همکاری و همراهی با دولت از ضرورت و وجوب بیشتری برخوردار می باشد.

براساس این اعتقاد، پس از پیشنهاد حضرتعالی مبنی بر پذیرش مسئولیت سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری امتثال امر کردم و در طول حدود پنج ماه گذشته در حد توان از هیچ کوششی برای سر و سامان بخشیدن به اوضاع سازمان و برنامه ریزی جهت سوق دادن فعالیتها در راستای سیاست ها و رویکردهای دولت تدبیر و امید دریغ نورزیدم و بحمدالله بخش عمده ای از معضلات سازمان در حال حل و فصل می باشد. اما متاسفانه از حدود دو ماه قبل مشکلات ناشی از بیماری قلبی و برخی فشارهای کاری تدریجاً شدت یافته و عرصه را بر اینجانب تنگ نموده است.

در طول این مدت بنده تلاش کردم که این امر بر روند انجام امور تأثیر منفی ایجاد نکند و بر مدیریت سازمان خللی وارد نسازد، اما اکنون بیم آن دارم که با ادامه این وضع و به علت ضعف جسمانی نتوانم مسئولیت های مربوط را به نحو شایسته ای به انجام برسانم و امانتی را که بر دوش گرفته ام به سلامت به سرمنزل مقصود برسانم و نهایتاً به مجموعه فعالیت ها و برنامه های سازمان لطمه وارد آید. لذا با کمال پوزش از اینکه ناگزیر از توفیق خدمت در کنار آن برادر بزرگوار و سایر برادران و خواهران عضو کابینه محروم می شوم، تقاضا دارم با انتخاب فرد شایسته و توانمندی برای انجام مسئولیت ها و مأموریت های سازمان، اینجانب را از این مسئولیت معاف فرمایید. بدیهی است که اینجانب براساس اعتقاد راسخ خود، در آینده نیز همچون گذشته و در حد توانایی جسمی و فکری خویش، در همکاری با دولت در هر سطحی که لازم و ضروری دانسته شود ذره ای تردید نخواهم کرد. از خداوند تبارک و تعالی توفیق روزافزون جنابعالی و دولت تدبیر و امید را در تحقق اهداف مقدس نظام جمهوری اسلام ایران مسئلت دارم.

با احترام

محمدعلی نجفی

پانزدهم دیماه هزار و سیصد و نود و دو

خبرگزاری مهر ۲۴ دیماه امسال اعلام کرده بود که محمدعلی نجفی قصد دارد از ریاست سازمان میراث فرهنگی کناره گیری کند اما روابط عمومی این سازمان این خبر را تکذیب کرد درحالی که تاریخ متن استعفای نجفی نشان می دهد او ۱۵ دیماه متن استعفایش را نوشته بوده است.