به گزارش پارس به نقل از فارس، حمید رضا کفاش معاون پرورشی و فرهنگی وزیر آموزش و پرورش با اشاره به موضوع تعطیلی پنجشنبه مدارس اظهار داشت: موضوع را باید تفکیک کنیم؛ مسئله موظف معلمان یک مسئله قانونی است و تفاوتی بین دوره ها نیست و ما باید این موضوع را تنظیم کنیم که این موظف چگونه باشد.

وی با بیان اینکه دولت در صدد اضافه کردن بار به دوش معلمان نیست، خاطرنشان کرد: در مصوبه مذکور تعطیلی وجود ندارد و مسئله شخصی بوده است و در ساماندهی مسئله آموزش تصویب و ابلاغ شده است.

کفاش با اشاره به ساعات برنامه هفتگی مدارس تصریح کرد: برنامه هفتگی مدارس در ۲۵ جلسه آموزشی و در ۵ روز اول هفته ساماندهی می شود.

براین اساس دانش آموزان اول و دوم دبستان ۴۵ دقیقه در کلاس حضور دارند و دانش آموزان سوم، چهار و پنجم دبستان ۵۰ دقیقه در کلاس حضور دارند.

وی ادامه داد: پس از جلسه آموزش دانش آموزان اول و دوم دبستان ۲۰ دقیقه و دانش آموزان سوم، چهارم و پنجم دبستان ۱۵ دقیقه زمان استراحت در اختیار خواهند داشت؛ همچنین ۱۵ دقیقه زمان بندی برای شروع کلاس های درس و ۲۰ دقیقه برای اقامه نماز جماعت در نظر گرفته شده است.

معاون پرورشی و فرهنگی وزیر آموزش و پرورش با اشاره به مصوبه طرح تعطیلی پنجشنبه های مدارس تصریح کرد: مدارس ابتدایی می توانند روز پنجشنبه برای فعالیت های مکمل و فوق برنامه و همچنین شرکت معلمان در کلاس های ضمن خدمت دایر باشند.

وی اضافه کرد: پژوهشگاه مطالعات آموزش و پرورش موظف است گزارش ارزیابی این موضوع را در سال ۹۱۹۰ به شورای عالی آموزش و پرورش تحویل دهد.

کفاش با بیان اینکه موضوع تعطیلی در آموزش و پرورش سابقه داشته است، گفت: یک بار این موضوع برای سازمان آموزش و پرورش استثنایی در سال ۷۹۷۸ برای تعطیلی پنجشنبه مدارس اتفاق افتاد که پژوهشکده کودکان استثنایی مسئول طرح بود و در گزارش آمده است که این طرح باعث پیشرفت دانش آموزان نمی شود و عملکرد اردویی مدرسه هم پیشرفت نداشته و کادر مدرسه تقاضای یک روز را دارند و اولیا هم به دلیل پنجشنبه های مدارس مشکل داشته اند و در نهایت این طرح ابهام داشته است و در نهایت متوقف شده است.

وی در پایان گفت: گزارش مذکور توسط مرکز پژوهش های مجلس در سال ۹۲ به مجلس ارائه شده است و تعطیلی نه در قانون است و نه نتیجه مثبت داشته است.