به گزارش پارس به نقل از مهر، مسعود سلطانی فر با حکم حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی به جای محمد علی نجفی ریاست سازمان میراث فرهنگی را برعهده گرفت. متن حکم رئیس جمهور به این شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم

جناب آقای مسعود سلطانی فر

نظر به تعهد و سوابق علمی و تجربیات ارزنده جناب عالی، به موجب این حکم شما را به عنوان معاون رییس جمهور و رییس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری منصوب می نمایم.

امید است با عنایات الهی و همکاری نخبگان علمی و واحدهای ذیربط، درخدمت به ملت شریف ایران و نظام جمهوری اسلامی با رعایت اصول قانون مداری، اعتدال گرایی و منشور اخلاقی دولت تدبیر و امید موفق باشید.

از خدمات ارزشمند جناب آقای دکتر محمد علی نجفی نیز قدردانی می شود.

بنا بر این گزارش مسعود سلطانی فر پیش از این گزینه پیشنهادی روحانی برای وزارت ورزش و امور جوانان بعد از رضا صالحی امیری بود که موفق به کسب رای اعتماد از مجلس نشد. وی استاندار زنجان، مرکزی و گیلان بوده است. سلطانی فر پس از استعفای مهدی مفتح از شورای شهر تهران، جایگزین وی در شورای شهر شد.

محمد علی نجفی که پیش از این زمزمه های رفتنش از سازمان میراث فرهنگی شنیده می شد استعفای خود را روز گذشته به رئیس جمهور داد. رئیس جمهور امروز وی را به سمت مشاور خود و دبیر کارگروه اقتصادی دولت منصوب کرد.

فعالان، دوستداران و کارشناسان میراث فرهنگی این روزها نگران تغییرات و جابه جایی های پیش آمده برای سازمان میراث فرهنگی شده اند. سازمان میراث فرهنگی سازمانی بود که به قول نجفی لگدکوب شده بود. با این اتفاق و رفتن نجفی از سازمان آن هم پس از ۵ ماه، فعالان و کارشناسان میراث فرهنگی از سرنوشت این سازمان به شدت نگران هستند.