به گزارش پارس به نقل از مهر، روابط عمومی صندوق ذخیره فرهنگیان در پاسخ به اظهارات نماینده سابق مجلس شورای اسلامی توضیح داده است: جناب آقای « نورالله حیدری» ، نماینده سابق مجلس شورای اسلامی، در مصاحبه با خبرگزاری مهر درباره عملکرده صندوق ذخیره فرهنگیان به مواردی اشاره کرده است که ناشی از دغدغه این نماینده محترم پیشین مجلس بوده اما اطلاعات ارایه شده ناقص و گاه اشتباه است که جهت اطلاع ایشان، خوانندگان محترم و معلمان گرانقدر به برخی از آنها اشاره می شود: ۱. از آنجا که صندوق ذخیره فرهنگیان متعلق به معلمان عضو بوده، لذا اعضای هیأت مدیره و مدیرعامل توسط وزرای محترم آموزش و پرورش به نمایندگی از بیش از ۷۶۰ هزار معلم عضو انتخاب می شوند، و در دولت جدید نیز این مهم با نظر وزیر محترم و براساس توانمندی ها، دانش اقتصادی افراد و نیز تعهد و باور آنها به اینکه « باید در جهت بهبود معیشت فرهنگیان عزیز کار شایسته ای انجام شود» ، انتخاب شده اند.

۲. در راستای منویات فرهنگیان محترم و خواسته های دولت تدبیر و امید، تلاش شده است تا تیم جدید مدیریتی از بین نخبگان اقتصادی کشور که هم راستا با علایق فرهنگیان هستند انتخاب شده و از ورود افراد بر اساس سفارش و… جلوگیری می شود.

۳. هر چند اساسنامه ی صندوق بر این موضوع که باید نتیجه ی عملیات اقتصادی مؤسسه صندوق ذخیره فرهنگیان در هنگام بازنشستگی به اعضا پرداخت شود صراحت دارد، علی ایحال از سنوات گذشته، این مؤسسه با تشکیل برخی شرکت ها همانند شرکت لیزینگ و رفاه فرهنگیان، شرکت مسافرتی و جهانگردی زاگرس و… ارایه خدمات رفاهی به اعضاء را در دستور کار قرار داده و هم اکنون نیز در پی آن است تا با اصلاح اساسنامه، بر دامنه ی خدمات ارایه شده به فرهنگیان فرهیخته در هنگام اشتغال به کار بیفزاید.

۴. در خصوص ارایه گزارش از عملکرد صندوق؛ مدیریت جدید بر این باور است که باید این مؤسسه به یک اتاق شیشه ای برای اعضاء، مسوولان و ذی نفعان تبدیل شود تا علاوه بر افزایش اعتماد عمومی به آن، امکان رصد فعالیت ها فراهم و اطلاعات مورد نیاز در دسترس همگان قرار گیرد و در این مسیر با طراحی مجدد پرتال مؤسسه و نیز انتشار بیشتر اخبار در رسانه ها، در پی تحقق این موضوع است.

۵. در خصوص عضویت افرادی در هیأت مدیره چندین شرکت نیز به اطلاع خوانندگان محترم می رساند، که با استقرار مدیریت جدید به این رویه پایان داده شده و اکنون در هیچ شرکتی از شرکت های تابعه صندوق ذخیره فرهنگیان، شاهد این موضوع نیستیم و پاداش اعطایی به اعضای هیأت مدیره نیز بر مبنای کسب سود ناشی از عملیات اقتصادی و براساس قانون تجارت صورت می پذیرد.

۶. هر چند تیم مدیریتی جدید تاکنون به مواردی مبنی بر برداشت پول از سوی دولت پیشین از موجودی صندوق برخورد نکرده است، امّا در صورت دست یابی به هر گونه موردی که نمایانگر حیف و میل اموال صندوق توسط هر شخص یا گروهی باشد، قاطعانه موضوع را پیگیری کرده و در حراست از حقوق معلمان گران سنگ تردیدی به خود راه نخواهد داد.