قناعتی در گفتگو با خبرنگار اجتماعی پارس گفت: بنا به دلایل بسیاری با انتقال پایتخت موافق است، به اعتقاد وی زمانی که وزارتخانه ها جابه جا شوند عملا مدیریتهای کلان هم جابه جا شده و همین امر سبب می شود تا حجم زیادی از افرادی که مستقیم یا غیر مستقیم با دولت سر و کار دارند از تهران خارج شوند.


به گفته قناعتی؛ در حالی که بسیاری از کارشناسان اعتقاد دارند که خروج ساختمانهای دولتی از تهران عددی نمی شود اما به اعتقاد من این رقم آنقدر بزرگ است که آلودگی هوای تهران را کاهش دهد.


قناعتی تصریح کرد: بیشتر ترددی که در تهران صورت می گیرد برای انجام کار اداری در ادارات دولت است که اگر سازمانها و ارگانهای دولتی از تهران خارج شوند حضور مردم در تهران کم شده و ترددها کاهش می یابد.


وی ادامه داد: زمانی که یک مسئول برای گرفتن پستی از شهرستان به تهران می آید خانواده و فرزندان او هم همراه وی به تهران می ایند و عموما پس از پایان مسئولیت هم به شهر خود باز نمی گردند اگر همین میزان ورود به تهران را از سی سال گذشته تا به امروز بررسی کنیم تعداد بالایی می شود؛ زمانی که پایتخت منتقل شود مسئولان پیشین دلیلی برای حضور بیشتر در تهران نداشته و به شهر های خود باز می گردند و همین مسئله نیز از دلایل درستی انتقال پایتخت است.