به گزارش پارس به نقل از مهر، سیدامیر حسین قاضی زاده هاشمی گفت: مشکل نخست امروز جوانان به ویژه جوانان فارغ التحصیل از دانشگاه و تحصیل کرده اشتغال است و دولت باید گام نخست را برای حل این مشکل بردارد.

وی افزود: برای حل مشکل اشتغال جوانان باید فضاهای تولید و کار در کشور بیشتر شود و پس از ایجاد شغل مشکلات دیگر همچون ازدواج و مسکن برطرف خواهد شد، حتی با حل مشکل اشتغال، مشکلات و آسیبها و ناهنجاریهای اجتماعی کاهش پیدا می کند.

قاضی زاده هاشمی درباره نقش مجلس برای افزایش تولید و کار، گفت: نمایندگان مجلس همواره هشدارهای لازم را به مسئولان دولتی درباره بیکاری افراد داده اند، از سوی دیگر قوانین و لایحه های برای اشتغال جوانان و همکاری دستگاههای مختلف برای بکارگیری جوانان در بخش های مختلف صادر شده است.

وی همچنین درباره نقش دستگاههای و سازمانهای فرهنگی برای کاهش آسیبهای اجتماعی میان نسل جوان کشور گفت: من فکر می کنم که بیشتر از سازمانها و دستگاهها، خانواده می تواند مانعی برای افزایش آسیبهای اجتماعی باشد. جوان از خانواده وارد جامعه می شود، بنابراین والدین براحتی می توانند آسیبهای روانی و اجتماعی فرزند خود را شناسایی و آنها را کنترل کند.

این نماینده مجلس ادامه داد: سایر نهادهای اجتماعی و فرهنگی هم باید برای رفع مشکلات جوانان و ریشه کن نمودن آسیبهای فضاهای اجتماعی بخصوص فضای مجازی اقدام کنند.

به گفته قاضی زاده هاشمی افزایش مهارت استفاده درست از فضاهای مجازی از همان ابتدا باید به جوانان آموزش داده شود تا بعدها افراد دچار مشکلات مختلف روحی، جسمی و روانی نشوند. این اقدام باید از دل خانواده ها انجام شود.