به گزارش پارس به نقل از مهر، بهمن فرزانه به دلیل شرایط وخیم جسمی در بخش مراقبت های ویژه بیمارستان بستری شد.

ستاره فرزانه، خواهر این مترجم و نویسنده پیشکسوت، درباره شرایط جسمی او به ایسنا، گفت: شرایط جسمی ایشان اصلا خوب نیست. از نظر تنفس مشکلات زیادی دارد و دستگاه به او وصل کرده اند.

او در ادامه افزود: بهمن فرزانه از روز جمعه (۲۷ دی ماه) در بخش مراقبت های ویژه (ICU) بیمارستان بستری است و با دیابت و عفونت شدید ریه درگیر است. همچنین ممنوع الملاقات است و امکان دیدار با او وجود ندارد.

خواهر بهمن فرزانه همچنین از احتمال جراحی روی پای او در پی ابتلا به بیماری دیابت خبر داد و گفت، منتظر نظر پزشکان درباره کم شدن عفونت ریه هستند.

بهمن فرزانه چندی پیش نیز به دلیل مشکل دیابت و عفونت پا در بیمارستان بستری بود و بعد به خانه سالمندان منتقل شد.

او که مترجم « صد سال تنهایی» گابریل گارسیا مارکز است، بهار سال جاری به تهران بازگشت و گفت، دیگر قصد رفتن به ایتالیا را ندارد. او ۵۰ سال در آن جا زندگی کرده بود.

این مترجم و نویسنده در گفت وگویی با ایسنا همچنین گفت، بعد از سال ها کار، خسته شده و ترجیح می دهد در ایران بماند و استراحت کند و دیگر ترجمه نکند.

بهمن فرزانه متولد سال ۱۳۱۷ است. این مترجم در کنار نگارش آثاری داستانی، کتاب هایی را از گابریل گارسیا مارکز، آلبا دسس پدس، گراتزیا کوزیما دلدا، لوئیچی پیراندلو، آنا کریستی، اینیاتسیو سیلونه، رولد دال، گابریل دانونزیو، واسکو پراتولینی، ایروینگ استون، جین استون و… به فارسی برگردانده است.