به گزارش پارس به نقل از فارس، رجبعلی خسروآبادی  اظهار داشت: دولت یازدهم به منظور ایجاد هماهنگی در ارائه خدمات سفرهای داخلی کشور مصوبه ای تحت عنوان تشکیل ستاد هماهنگی خدمات سفر داشته است که با تشکیل این ستاد، ستاد تسهیلات سفرهای کشور منحل می شود.

وی درباره تفاوت های ستاد هماهنگی خدمات سفر و ستاد تسهیلات سفرها گفت: ستاد تسهیلات سفرهای کشور که در دوره های قبل تشکیل می شد هیچ مصوبه ای از سوی دولت نداشته است، در ستاد هماهنگی خدمات سفر تعداد دستگاه ها به نسبت ستاد تسهیلات، کاهش یافته است و تنها دستگاه هایی که مرتبط با خدمات گردشگری و سفر هستند حضور دارند.

مدیر کل میراث فرهنگی و گردشگری استان تهران ادامه داد: همانگونه که از نام ستاد مشخص است قرار است هماهنگی بین دستگاه ها برای ارائه خدمات سفر صورت گیرد و خدمات قابل ارائه به مسافران و گردشگران مدیریت شود.

خسروآبادی تصریح کرد: ریاست ستاد هماهنگی خدمات سفر در استانها با استاندار و دبیری آن با مدیر کل میراث فرهنگی و گردشگری استان است.

وی افزود: در واقع این ستاد در استانها از کارگروه گردشگری استانها کمک می گیرد.

مدیر کل میراث فرهنگی و گردشگری استان تهران گفت: به موجب این مصوبه دولت، برای توسعه گردشگری داخلی و هماهنگی در ارائه خدمات مناسب و مطلوب برای رفاه حال مسافران و گردشگران، ستاد هماهنگی خدمات سفر در هر استان تشکیل می شود.

  پیش از این در ستاد تسهیلات سفرهای کشور نمایندگان دستگاه هایی چون سازمان حمل و نقل جاده ای، راهنمایی و رانندگی، هواشناسی، صدا و سیما، اورژانس، میراث فرهنگی و گردشگری و… حضور داشتند.