به گزارش پارس به نقل از فارس، احمد مسجدجامعی در سی و هشتمین جلسه شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به دیدار روز گذشته اعضای شورای شهر، شهردار تهران و همچنین مدیران و معاونین شهرداران مناطق با مقام معظم رهبری اظهار داشت: در این جلسه مقام معظم رهبری توصیه هایی را داشتند که قطعاً مورد توجه اعضای شورای شهر قرار دارد.

وی با اشاره به ویژگی های شهر تهران اظهار داشت: تهران در نظام شکل گیری با کلام خاندان رسول خدا (ص) تشکیل شده و در گذشته دور تهران ۱۱۴ برج به نیت ۱۱۴ سوره از کلام الله مجید کشیده شده بود و این مسئله تهران را با دیگر شهرهای کشور متمایز می کند.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به فرا رسیدن هفته وحدت گفت: یکی دیگر از ویژگی های تهران این است که ادیان و اقوام مختلف در کنار هم زندگی آرامی را سپری می کنند.

رئیس شورای شهر تهران خاطرنشان کرد: با توجه به ویژگی های منحصر به فرد شهر تهران، این شهر الگویی برای سایر شهرها محسوب می شود.

مسجدجامعی در ادامه به برخی از بیانات مقام معظم رهبری در دیدار روز گذشته با اعضای شورای شهر و شهرداران مناطق اشاره کرد و گفت: در این جلسه حضرت آیت الله خامنه ای صحبت هایی را در خصوص تمیزی شهر، فضای سبز و گسترش مترو و همچنین فضای ورزشی شهر تهران داشتند و یکی از رموز موفقیت در شهر تهران را مدیریت جهادی برشمردند.

مسجدجامعی ادامه داد: در سخنان روز گذشته مقام معظم رهبری به تعامل شورای چهارم با دولت و شهرداری اشاره کردند و از حضور وزرا در جلسات شورای شهر استقبال کردند.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران افزود: از رئیس جمهور می خواهیم وقت و زمانی را در هیئت وزیران برای رفع معضلات شهر تهران برنامه ریزی کنند چرا که مشکلات تهران بدون همکاری دولت امکانپذیر نیست.

وی افزود: با توجه به جمعیت بالغ بر ۸ میلیون نفری تهران و حضور دستگاه ها و وزارتخانه هایی از جمله وزارت نفت، محیط زیست و وزارت مسکن، رفع مشکلات تهران بدون کمک دستگاه های دولتی امکانپذیر نیست.

مسجدجامعی تصریح کرد: امیدواریم فرصتی در دولت ایجاد شود که مسائل مشترک بین دولت، شهرداری و شورا بررسی و راهکاری مناسب برای رفع این مشکلات اتخاذ شود چرا که حل مشکلات تهران می تواند راهگشا برای سایر شهرهای کشور باشد.

وی تأکید کرد: حضور وزرا در جلسات شورای شهر از برنامه های جدید شورای شهر تهران محسوب می شود که این کار ادامه پیدا خواهد کرد.

رئیس شورای شهر تهران تصریح کرد: یکی از نکاتی که مقام معظم رهبری روز گذشته و در جمع اعضای شورای شهر و شهرداران مناطق همچنین شهردار تهران تءکید داشتند بحث معماری شهر تهران بود. ایشان فرمودند معماری شهر تهران معماری ایرانی -اسلامی نیست.

وی گفت: شورای شهر به دلیل اهمیت معماری شهر، در دوره جدید کمیسیونی تحت عنوان کمیسیون معماری و شهرسازی ایجاد کرده است که بنده از این کمیسیون می خواهم منویات و فرمایشات مقام معظم رهبری را به طور خاص پیگیری کند.

مسجدجامعی افزود: نکته دیگری که مقام معظم رهبری روز گذشته به آن تأکید داشتند حفظ باغات و فضای سبز شهر تهران بود که بنده از کمیسیون های مربوطه می خواهم به طور خاص این موارد را پیگیری کنند.

وی در ادامه از شهرداری تهران درخواست کرد گزارش کاملی را از وضعیت ساخت و سازها در ارتفاعات در اختیار شورای شهر قرار دهد تا تمهیدات لازم درخصوص حفظ باغات و فضای سبز و همچنین حریم شهر تهران انجام شود.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران اضافه کرد: موضوع دیگری که مقام معظم رهبری در دیدار خود با اعضای شورای شهر و شهردارهای مناطق تأکید داشتند بحث ریخت و پاش ها در شهرداری بود. اگر چه از این موضوع در سال های اخیر جلوگیری شده اما راه هموار نیست و بنده از کمیسیون نظارت می خواهم در این خصوص ورود و اقدامات لازم را انجام دهد.

مسجدجامعی از رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر خواست تا منویات و فرمایشات مقام معظم رهبری در جلسه روز گذشته را به صورت قاعده مند در کمیسیون برنامه ریزی پیگیری و جهت اجرا در برنامه پنج ساله دوم شهرداری پیگیری های لازم را انجام دهد.

وی در ادامه با تقدیر از نمایندگان مجلس گفت: خوشبختانه هفته گذشته نخستین جلسه مشترک نمایندگان تهران با اعضای شورای شهر برگزار شد که امیدواریم این جلسات ادامه پیدا کند.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران همچنین با انتقاد از سازمان بازرسی درخصوص ممنوعیت حضور اعضای شورای شهر در انتخابات فدراسیون ها گفت: بر اساس استفساریه گرفته شده از مجلس حضور اعضای شورای شهر در انتخابات فدراسیون های ورزشی و کمیته ملی المپیک بلامانع است.