به گزارش پارس به نقل از مهر، در جلسه مشترک رئیس جمعیت هلال احمر با نمایندگان کمیسیون اجتماعی مجلس‏ ، نامه تقدیر ۱۱۵ نماینده مجلس از زحمات هلال احمر در زلزله قصر شیرین به رئیس جمعیت تقدیم و پیشنهادات نمایندگان مجلس در توسعه بیشتر خدمات هلال احمر از جمله احیای دوباره مراکز درمانی هلال احمر، تقویت امداد هوایی در شهر تهران، و توسعه آموزشهای همگانی مطرح شد.

دکتر فتح الله حسینی نماینده مردم قصرشیرین، نامه قدردانی ۱۱۵ نماینده مجلس از زحمات جمعیت هلال احمر در زمین لرزه قصرشیرین را تقدیم دکتر محمد فرهادی رئیس جمعیت هلال احمر کرد.

دکتر عبدالرضا عزیزی رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس نیز در سخنانی از تلاشهای جمعیت هلال احمر در زلزله های اخیر تشکر کرد.

پیشنهاداتی برای مقابله با زلزله احتمالی تهران

دکتر حسین طلا نماینده مردم تهران نیز از برنامه های جمعیت هلال احمر برای زلزله احتمالی تهران پرسید.

خودامدادی، پیشگیری، تشویق مردم به خودامدادی و توسعه آموزشهای همگانی از دیگر مباحثی بود که نماینده مردم تهران مطرح کرد.

وی با اشاره به پیشرفت ساختمان سازی، بر استفاده از تجهیزات امدادی متناسب با ساختمان های امروزی تاکید کرد.

دکتر قاضی زاده نماینده مشهد و کلات هم بر ایجاد انبارهای ذخیره دارو و تجهیزات پزشکی تاکید کرد و گفت: « از آنجایی که جمعیت هلال احمر می تواند معین دولت و وزارت بهداشت در این زمینه باشد خوب است که شتاب بیشتری در این حرکت باشد.

کمکهای جمعیت هلال احمر در زمینه خرید دارو، تجهیزات پزشکی و آمبولانس به دولت با توجه به موقعیتهایی که هلال احمر دارد از دیگر خواسته های نماینده مردم مشهد بود.

تعدادی از نمایندگان به افزایش امداد هوایی در جمعیت هلال احمر اشاره کردند و خواستار تقویت آن در شهر تهران شدند.

احیا و توسعه مراکز درمانی جمعیت هلال احمر

اسکان اضطراری حادثه دیدگان و پیش بینی امکانات از دیگر موضوعات این نشست بود که مشهدی عباسی نماینده مردم دماوند مطرح کرد و مقرر شد با همکاری کمیسیون عمران برای سازمان های ذی ربط الزام شود که این امکانات در شهرها فراهم باشد.

دکتر مفتح نماینده مردم تویسرکان بر استفاده بهینه از املاک و موقوفات جمعیت هلال احمر در راستای اهداف جمعیت تاکید کرد. وی با اشاره به اینکه بسیاری از اماکن درمانی جمعیت هلال احمر در اختیار وزارت بهداشت قرار گرفته است، پیشنهاد کرد: اگر بیمارستانها و مراکز درمانی در سه سطح دولتی، خیریه و خصوصی معرفی شوند، جمعیت هلال احمر می تواند مراکز درمانی خود را در سطح خیریه دوباره احیا کند.

وی مراکز سلامت خارج از کشور جمعیت هلال احمر را نیز بسیار پراهمیت و در راستای خدمت به مردم کشورهای دیگر دانست و گفت: این مراکز در معرفی فرهنگ غنی اسلامی و نظام مفید هستند.

دکتر قائد رحمت نماینده مردم دورود و ازنا نیز بر انسجام تیمهای روانشناسی بعد از زلزله ها اشاره کرد و افزود: کمیسیون اجتماعی آمادگی همکاری و ارائه طرحی در این زمینه دارد.