به گزارش پارس به نقل از باشگاه خبرنگاران، میزان بارندگی های سال آبی جاری تا کنون ۷۰ میلی متر گزارش شده که نسبت به سال آبی گذشته ۱۱ درصد کاهش را نشان می دهد.

همچنین توزیع بارندگی در شش حوضه اصلی آبریز کشور مناسب و بیشترین افزایش در حوزه آبریز خلیج فارس با ۴۲ درصد و کمترین آن مربوط به دریاچه ارومیه با ۱۱ درصد افزایش بوده است.

بارندگی در استانهای یزد، اصفهان، سمنان، خراسان جنوبی و رضوی نسبت به سایر استان ها وضعیت مطلوبی نداشته است.

رتبه بارندگی سال آبی جاری نسبت به ۴۶ سال گذشته هشتم عنوان شده است

***افزایش۴ درصدی بارندگی ها در استان تهران و البرز

از ابتدای سال آبی جاری بارش های استان های تهران و البرز با چهار درصد افزایش در مقایسه با زمان مشابه سال آبی گذشته و ۲۰ درصد افزایش در مقایسه با دوره بلند مدت ۴۶ ساله به بیش از ۱۰۸ میلیمتر رسید.

میزان بارش ها در زمان مشابه سال گذشته ۱۰۴ میلیمتر و در دوره بلند مدت ۴۶ ساله نیز ۹۰ میلیمتر اعلام شده بود.

این گزارش حاکی است که بارش های ثبت شده در مدت آذرماه امسال بیش از ۶۶ میلیمتر بوده است. بدین ترتیب میزان بارش های گزارش شده در ماه جاری ۸۱ درصد بیشتر از ۳۷ میلیمتر گزارش شده متوسط بارش های ثبت شده در آذرماه دوره ۴۶ ساله است.

همچنین از ابتدای سال آبی جاری (مهرماه ۹۲) تاکنون، رودک جاجرود با ۲۱۳ میلیمتر، نساء کرج با ۲۰۸ میلیمتر و سیراء کرج با ۱۸۶.۵ میلیمتر عنوان پربارش ترین ایستگاه های بارانسنجی استان تهران و البرز را به خود اختصاص داده اند.

میزان بارش های گزارش شده در سایر ایستگاه های بارانسنجی شرکت آب منطقه ای تهران به ترتیب در سد لار ۱۸۶، آرموت طالقان ۱۸۵، سد لتیان ۱۳۴.۵، سد امیرکبیر ۱۱۹، بیلقان کرج ۸۹، فیروزکوه ۹۱، مطالعات تهران ۶۷ و امور آب ورامین با حدود ۳۸ میلیمتر می باشد.