به گزارش پارس به نقل از باشگاه خبرنگاران، سید علی مرعشی با اشاره به اعزام پزشکان ایرانی به عراق به مناسبت فرا رسیدن ایام اربعین حسینی (ع) از برپایی چادرهای درمانی در بین مسیر کربلا و نجف خبر داد و اظهار داشت: برای ایام اربعین درمانگاه های مرکز پزشکی هلال احمر از ۳ مرکز به ۷ مرکز ارتقاء یافته است.

وی افزود: در این زمینه به جز نیروهایی که در درمانگاه های هلال احمر ایران در عراق مستقر هستند یک گروه ۶۰ نفره شامل متخصصان پزشکی، پرستار و امدادگر نیز در روز چهارشنبه ۲۷ آذر به عراق اعزام می شوند. براین اساس در روزهای گذشته نیز یک تیم ۲۴ نفره شامل گروه پزشکی برای نصب و ارائه خدمات چادرهای درمانی در بین مسیر کربلا و نجف که بالغ بر ۳ چادر است به عراق اعزام شده اند تا در قالب تیم های اضطراری به زائران ارائه خدمات دهند.

برپایی ۳۰۰ چادر جهت اسکان زائران در مناطق مرزی شلمچه

مرعشی ادامه داد: برای ایام اربعین حسینی (ع) در مناطق مرزی شلمچه نیز ۳۰۰ چادر جهت اسکان زائران برپا شده است و تاکنون نیز ۵۲۰۰ پتو بین آنان توزیع شده است و با حضور پزشک به افرادی که در این مناطق مرزی حضور دارند خدمات ارائه می شود.

استقرار دو بالگرد امدادی در مناطق مرزی چزابه و مهران

رئیس مرکز پزشکی حج و زیارت هلال احمر با اشاره به استقرار دو بالگرد امدادی در مناطق مرزی چزابه و مهران برای پوشش حوادث غیرمترقبه عنوان کرد: برای زائران کشورمان که در ایام اربعین حسینی (ع) به عراق و شهرهای مذهبی از جمله کربلا و نجف اعزام می شوند به اندازه کافی دارو تامین شده است و آمادگی کامل برای ارائه خدمات درمانی و بهداشتی به آنان در این ایام وجود دارد.

مرعشی به هماهنگی های لازم با هلال احمر عراق برای ارائه خدمات درمانی و دارویی با حضور نیروهای مشترک در شهرهای نجف و کربلا خاطرنشان کرد: حداکثر تلاش ها صورت پذیرفته تا مراسم اربعین حسینی (ع) با کمترین حادثه ای برگزار شود و در روزهای آینده نیز بنده با رئیس سازمان حج و زیارت آقای اوحدی از مناطق مرزی که زائران کشورمان برای اعزام به عراق مستقر هستند بازدید به عمل می آوریم تا در صورت هر مشکلات برای زائران آن را برطرف کنیم.