به گزارش پارس به نقل از مهر, مرتضی رئیسی گفت: اعتبارات عمرانی کشور در لایحه بودجه ۹۳ که به مجلس پیشنهاد شده، کاهش یافته و به فراخور این کاهش، بودجه عمرانی آموزش و پرورش نیز کاهش یافته است.

به گفته وی، اعتبار عمرانی مصوب آموزش و پرورش برای سال جاری ۱۳۸۰ میلیارد تومان بود که این اعتبار در بودجه پیشنهادی دولت در سال ۹۳ به ۸۳۰ میلیارد تومان کاهش یافته که این موضوع تاثیرگذار در اجرای پروژه های نیمه تمام عمرانی آموزش و پرورش خواهد بود.

معاون وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: البته بخشی از بودجه عمرانی از اختصاص اعتبارات استانی تامین می شود که می توان با این اعتبار پروژه های مدرسه سازی را پیگیری و یا پروژه های نیمه تمام را تکمیل کرد.

رئیسی درباره تعداد پروژه های نیمه تمام آموزشی گفت: در حدود شش هزار پروژه نیمه تمام آموزشی و ورزشی در سطح کشور وجود دارد که برای تکمیل این پروژه ها نیازمند سه هزار میلیارد تومان اعتبار هستیم. از سوی دیگر از تمامی خیران سران کشور برای کمک به سازمان نوسازی دعوت به عمل می آوریم تا هر چه سریعتر پروژه های روی زمین مانده به اتمام برسد.

رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور همچنین درباره اعتبار تخریب و نوسازی مدارس در بودجه سال آینده گفت: از ۸۳۰ میلیارد تومان اعتبار عمرانی، ۴۴۰ میلیارد تومان اعتبار برای تخریب، نوسازی و مقاوم سازی مدارس و ۲۰۰ میلیارد تومان برای تجهیز سیستم گرمایشی مدارس پیش بینی شده است.

وی درباره اختصاص ۱۰۰ میلیارد تومان دیگر که مصوب مجلس شورای اسلامی برای تجهیز سیستم گرمایشی کلاسهای درس گفت: ۱۰۰ میلیارد تومان از اعتبار ۲۰۰ میلیاردی مصوبه مجلس به ما اختصاص داده شده که این اعتبار در بین استان ها تقسیم شده است. اختصاص مابقی اعتبار مصوب بستگی به درآمد دولت از محل گاز مصرفی در کشور دارد و امیدواریم که هرچه زودتر این اعتبار به ما اختصاص داده شود.