به گزارش پارس به نقل از آرامش، انسان ها در هنگام تصمیم گیری به دو دسته تقسیم می شوند: راحت اندیش ها یعنی کسانی که در مواقع بحرانی به سرعت تصمیم می گیرند و راحت به رضایت می رسند.

۱. با موضوعات سخت و عمیق شروع نکنید

اگر به تازگی قصد دارید برنامه ای برای رسیدن به آرامش درونی برای خود بریزید، این کار را با موضوعات سخت و دشوار آغاز نکنید و به جای اینکه همان ابتدای کار به سراغ پاسخ به سوالات مشکل و معنوی یا فلسفی بروید، اصول کلی و اولیه را رعایت کنید. اصولی مثل زود خوابیدن در شب و جلوگیری از غلبه گرسنگی شدید بر رفتار و اخلاق؛ یعنی نگذاریم بیش از حد گرسنه بمانیم. همین دو راهکار ساده تاثیر عمیقی بر روحیات ما دارند.

۲. گاهی هم ناراحتی را ابراز نکنیم

افراد زیادی هستند که فکر می کنند باید موضوعات ناراحت کننده را ابراز کنند تا از ذهن شان خارج شود و شب سر راحت زمین بگذارند. مطالعات نشان می دهد که بیان و ابراز عصبانیت در مورد موضوعات کم اهمیت، شدت ناراحتی را افزایش می دهد در حالی که ابراز نکردن آن کمک می کند تا آن را فراموش کنیم.

۳. به شادی وانمود کنید

احساسات از عملکرد و رفتار ما نشات می گیرد و تبعیت می کند. وقتی افسرده و ناراحت هستید، عمداً خود را شاد و سرحال نشان دهید، مطمئن باشید که بعد از مدتی واقعاً شاد می شوید. این شیوه واقعاض معجزه می کند.

۴. کارهای جدید ا نجام دهید و از شکست نهراسید

چالش و کارهای تازه دو کلید اصلی شادمانی هستند. مغز به وسیله شگفتی و غافلگیری تحریک می شود و موفقیت در انجام یک کار غیر منتظره و غیر معمول به انسان احساس رضایت می دهد. کسانی که کارهای تازه انجام می دهند شادتر از افرادی هستند که به همان کارهای همیشگی چسبیده اند. در این بین فراموش نکنید که از شکست ها همه لذت نبرید تا به هدف هایتان برسید.

۵. روی بهترین ها اصرار نکنید

انسان ها در هنگام تصمیم گیری به دو دسته تقسیم می شوند: راحت اندیش ها یعنی کسانی که در مواقع بحرانی به سرعت تصمیم می گیرند و راحت به رضایت می رسند. این دسته از افراد همین که مثلاً طعم غذا، مورد پسندشان باشد احساس خوشحالی می کنند. دسته دوم ایده آلیست ها هستند که همیشه سعی دارند ایده آل ترین و بهترین تصمیم را بگیرند. این افراد تا تک تک موضوعات را جداگانه مورد بررسی قرار ندهند و از ایده آل بودن آنها مطمئن نشوند احساس رضایتمندی نمی کنند. مسلماض راحت اندیش ها شادتر و پرآرامش تر از ایده آلیست ها هستند چون خیلی کمتر احساس دلواپسی و نگرانی دارند.

۶. کمی هم شادی بخرید

نیازهای اصلی روحی و معنوی ما در محبت، امنیت، احساس رضایت از شغل و همچنین احساس داشتن کنترل بر اوضاع خلاصه می شود و ظاهراً پول در این یان جایی ندارد ولی مسلماً می تواند به ما در رسیدن به این احساسات درونی کمک کند. ما می توانیم بخشی از پول خود را صرف نزدیکتر شدن به دوستان و خانواده، بهبود وضعیت سلامتی، رفع مشکلات ازدواج و کسب تجارت جدید کنیم و همین موضوعات به آرامش و شادی ما کمک زیادی می کنند.

۷. عمل کنید

بعضی ها فکر می کنند شادی و آرامش، یک امر ذاتی است که انسان با آن وضعیت متولد می شود البته ژنتیک را نمی توان نادیده گرفت ولی در حدود ۴۰ درصد از سطح شادمانی انسان تحت اراده خود اوست. بنابراین راهکارهای آرامش و شادی را یاد بگیرید و به آن عمل کنید و مطمئن باشید که تاثیر خواهد داشت.

۸. کمتر نق بزنید

همه می دانند نق زدن و غر زدن کار خوبی نیست و بسیاری از خانم ها فکر می کنند اگر غر نزنند، همسرشان کار نمی کند. این طور نیست! مطمئن باشید با قطع کردن این نقش زدن ها، شاید بیشتری را به خانواده هدیه می دهید. سر هر موضوعی بحث نکنید. به جای بحث کردن و نق زدن کارهای ساده تری انجام دهید مثلاً اگر می خواهید همسرتان لامپ اتاق را عوض کند، یک لامپ را دم دست او بگذارید. به خود یاد بدهید که همه چیز نباید طبق برنامه زمانبندی من پیش برود، همین که در نهایت کارها خوب انجام شده باشد کافیست.