به گزارش پارس به نقل از تسنیم، مجتبی شاکری درباره طرح انتقال پایتخت، اظهار داشت: این موضوع حدوداً از ۳۵ سال گذشته تاکنون در دولت، مجلس و محافل دیگر مطرح شده و تکرر طرح آن نشان از ابعاد گسترده موضوع دارد که به دلیل دست نیافتن به یک مدل قابل توجه هنوز به اجرا در نیامده است.


وی با بیان اینکه در موضوع انتقال پایتخت باید همه جوانب امر سنجیده شود، ادامه داد: درنظر گرفتن مباحث جغرافیایی، پیش بینی جمعیت شهر مورد نظر طی ۵۰ سال آینده و همچنین موضوعات امنیتی از جمله مواردی است که باید در طرح انتقال پایتخت به صورت جدی مورد توجه قرار گیرد ضمن اینکه نمی توان دراین باره در محافل پنهان سخن گفت و باید از اقشار مختلف جامعه از جمله فرهیختگان نظرخواهی کرد.


عضو کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران تصریح کرد: با لحاظ کردن نظرات مفید و کاربردی و همچنین فراهم کردن زیرساخت های لازم و ضروری می توان دراین خصوص به نتیجه و جمع بندی رسید. شهر تهران گنجایش این میزان ترافیک و جمعیت را ندارد و با توجه به شهرک سازی هایی که اطراف شهر تهران صورت می گیرد به نوعی در حال پسرفت است.


وی با اشاره به اینکه شهرک سازی های اطراف تهران به جمعیت شهر تهران اضافه شده است، گفت: شرایط مذکور نشان می دهد از یک آسیب به سمت یک بحران حرکت می کنیم بنابراین باید درباره انتقال پایتخت فکر جدی شود.