به گزارش پارس به نقل از ایسنا، دکتر علی اصغر فانی درباره وضعیت بودجه ۹۳ آموزش و پرورش با بیان اینکه بودجه سال ۹۳ را بر اساس اولویت های احصا شده پیشنهاد دادیم که برخلاف سنوات گذشته این نوع بودجه نویسی کاری بی نظیری بود، افزود: در بودجه ۹۳ ردیف جداگانه ای تحت عنوان کیفیت بخشی با بیش از ۲۵۰ میلیارد تومان در نظر گرفته شده که بسیاری از انتقادهای وارد به آموزش و پرورش از جمله اجرایی کردن سند تحول، ارتقای مدیریت آموزشگاه ها، تجهیز هنرستان ها و تقویت پژوهش سراهای دانش آموزی را پاسخ می دهد.

فانی با بیان اینکه من به آینده آموزش و پرورش امیدوار هستم، از رشد ۲۶.۵ درصدی بودجه وزارت آموزش و پرورش در سال ۹۳ خبر داد.


وی با اشاره به همکاری بسیار خوب دولت با آموزش و پرورش در تصویب بودجه، اظهار کرد: هر پیشنهادی که آموزش و پرورش داشت با موافقت و تصویب دولت مواجه شد که این موضوع نشان دهنده جایگاه و اهمیت نظام تعلیم و تربیت در دولت تدبیر و امید است که همه پیشنهادات را تصویب کرد.

پرداخت بخشی از مطالبات از جمله اضافه کارها و حق الزحمه امتحانات، در دستور کار
وزیر آموزش و پرورش با اشاره به همکاری خوب دولت درباره حل مشکل کسری بودجه آموزش و پرورشی گفت: این امر بستگی به گشایش مالی دولت دارد، اما هم آموزش و پرورش پیگیر است و هم دولت حس نیت دارد، لذا امیدواریم بتوانیم بخشی از مطالبات از جمله اضافه کارها، حق الزحمه امتحانات و سایر فعالیت ها را بپردازیم.

پرداخت بودجه به منظور تهیه ارزاق مدارس شبانه روزی، بزودی
وی از بدهی آموزش و پرورش در خصوص تامین ارزاق مدارس شبانه روزی خبر داد و گفت: تاکنون بخشی از بدهی ها از جمله حدود ۳۰ میلیارد تومان از بدهی سرویس مدارس روستایی را پرداخت کرده ایم و بخشی نیز به آینده موکول شده است؛ ضمن آنکه قول تهیه ارزاق مدارس شبانه روزی را از سازمان برنامه و بودجه گرفته ایم که بزودی پرداخت می شود.

افزایش ۲۶.۵ درصدی بودجه سال ۹۳ آموزش و پرورش
فانی با بیان اینکه من به آینده آموزش و پرورش امیدوار هستم، از رشد ۲۶.۵ درصدی بودجه وزارت آموزش و پرورش در سال ۹۳ خبر داد.

ب