به گزارش پارس به نقل از مهر، علی اصغر قائمی در حاشیه نمایشگاه الکامپ در جمع خبرنگاران گفت: در صورتی که وزارت ارتباطات و سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی با شهرداری تهران همکاری کنند می توانیم سرویس اینترنت پرسرعت بدون سیم در سامانه حمل و نقل شهرداری ارائه دهیم در این راستا با اپراتورهای ارائه دهنده این خدمات مذاکراتی داشتیم که آنها نیز از این طرح استقبال کرده اند اما باید نهاد حاکمیتی نقطه نظرات آن را روشن و قوانین آن را پیاده سازی کند.

وی در مورد پوشش اینترنت وایفای در سرای محله ها و کتابخانه های تهران گفت: این تکنولوژی هم اکنون در این اماکن ایجاد شده و مورد استقبال قرار گرفته است.

قائمی درباره پرداخت الکترونیک در سیستم حمل و نقل شهری نیز با بیان اینکه این سیستم هم اکنون در مترو به صورت یکپارچه پیاده سازی شده است، گفت: سیستم پرداخت الکترونیک در تاکسیرانی جزو اهداف بلندمدت ما است اما از آنجایی که به طور رسمی بالغ بر ۸۰ هزار تاکسیران با سلایق متنوع و نگرش های متفاوت در تهران وجود دارند پیاده سازی این پروژه زمانبر خواهد بود.

رئیس سازمان فناوری اطلاعات شهرداری تهران درباره برنامه های این سازمان برای استفاده از تکنولوژی NFC گفت: از آنجایی که این تکنولوژی بر روی تلفن های همراه هوشمند قابل ارائه است با این موضوع سر و کار داریم که چند درصد از تلفن های همراه مردم به فناوری NFC مجهز است و اگر ما این سیستم را به کار گیریم آیا جامعه از این فناوری استقبال خواهد کرد یا خیر بر این اساس این پروژه در دست بررسی و مطالعات قرار دارد.

وی هوشمندسازی مدیریت شهری را از جمله اولویت های شهرداری عنوان کرد و گفت: ارائه خدمات شهری مبتنی بر سرویس های آی سی تی، مدیریت ایمنی و بحران های شهری از طریق ابزارهای ارتباطی و فناوری از جمله اهداف شهرداری تهران است.

به گفته وی شهرداری از نظر آمادگی الکترونیکی به بلوغ رسیده است.

قائمی با اشاره به راه اندازی دیتاسنتر شهرداری تهران که ۶۰۰ سرور را به منظور ارائه سرویس های یکپارچه و کنترل پروژه درون خود جای داده است، گفت: در سرای محلات تهران نیز بسترهای آی تی ارائه شده که می تواند علاوه بر فرهنگسازی با برگزاری جشنواره های مرتبط باعث توسعه مهارت مردم در استفاده از خدمات فناوری اطلاعات شود.